فیلمساز تونسی: سینمای ایران در جهان نقشی جدی دارد + فیلم

عسلویه- ایرنا- فیلمساز تونسی حاضر در هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت گفت: سینمای ایران چه در عالم عربی و چه در کل جهان نقشی جدی دارد. بعد از انقلاب، دولت جمهوری اسلامی حمایت خود را از سینما آغاز کرد که این حمایت‌ها هم عمومی و مادی و هم فکری و معنوی بود.

منصف بربوشی در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا اعزامی به عسلویه اظهار داشت: این حمایت‌ها باعث شد سینمای ایرانی هر روز قوی‌تر شود و به جایی برسد که در خیلی از جشنواره‌های بین‌المللی جوایز بسیاری کسب کند.

وی تصریح کرد: خیلی از جهانیان به این مساله اذعان دارند و من به یاد دارم این امر از زمانی اتفاق افتاد که فیلم ایرانی بایکوت توانست در جشنواره بین‌المللی حائز جایزه شود و این قدرت سینمای ایرانی هم در عرصه فیلم‌سازی و هم ساخت سریال قابل مشاهده است. به عنوان نمونه، سریال یوسف پیامبر که در خیلی از کشورها دیده شد و مجموعه‌هایی با موضوع‌های تاریخی مانند محمد رسول الله که خیلی از مردم جهان به تماشای آن نشستند.

وی گفت: علت رشد قابل توجه سینمای ایران این بود که دولت اهتمام ویژه‌ای داشت تا این سینما تقویت شود و در دنیا جایی برای خود باز کند.

این فیلمساز تونسی خاطرنشان کرد: دولت جمهوری اسلامی هم فهمیده که باید روی این موضوع توجه و تمرکز کند و آن را رشد بدهد. خصوصا در حوزه‌های فرهنگی مانند مقاومت و عزت و کرامت و خصایص انسانی و این موضوع باعث شد که ایران جای خود را در فضای بین‌المللی چه در میان دولت‌های خلیج(فارس) و چه عموم کشورهای جهان باز کند و همه بدانند قدرتی مانند ایران وجود دارد که روی منطقه و اتفاق‌های آن به شدت اثرگذار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha