۱۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۰۸
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85046132
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاسبان در روزهای پایانی سال انصاف را رعایت کنند

زنجان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان به روزهای پایانی سال و اجتناب از گرانفروشی‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی، کاسبان و بازاریان انصاف را رعایت کنند چون توجه به این مولفه مهم آثار و برکات زیادی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های این هفته زنجان به هفته جوان اشاره کرد و افزود: دوره جوانی بهترین و با نشاط‌ترین دوره عمر انسان و زمان نوآوری، شکفتن و رویش استعدادهاست و در این خصوص مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم، ۴۰ بار از کلمه جوان استفاده و این مهم را یادآوری کردند.

وی به لزوم رسیدگی به مشکلات جوانان اشاره کرد و گفت: مسوولان به این قشر بها دهند چرا که برای رفتن در مسیر صحیح آماده هستند.

امام جمعه زنجان به ۱۴ اسفند سالروز تاسیس یکی از یادگارهای ارزشمند امام راحل اشاره کرد و گفت: در همان روزهای پیروزی انقلاب، ایشان چند نهاد و دستگاه برای همراهی انقلابی و انقلابیون تاسیس کرد که از جمله آن کمیته امداد امام خمینی (ره) است که هم اکنون هم فعال و پر برکت است و افراد زیادی را تحت پوشش دارد.

وی با بیان اینکه این نهاد به طور چشمگیری مسیر توانمندسازی محرومان تحت پوشش را در پیش گرفته است، اظهار داشت: در زمان حاضر برای بسیاری از این افراد اشتغالزایی شده به طوری که چند نفر دیگر را نیز مشغول به کار کرده اند و این کار بسیار ارزشمند است.

حجت الاسلام خاتمی به موضوع مهم قرض الحسنه اشاره کرد و یادآور شد: برخی ها به این مهم اعتمادی ندارد و برخی هم با تخلفاتی که انجام دادند از مردم سلب اعتماد کردند در حالیکه ثواب قرض الحسنه از صدقه بالاتر است.

امام جمعه زنجان به ۱۵ اسفند هفته منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: طبق هشدارهای داده شده، انسان با دستهای خود کره زمین را نابود کرده و گاهی نیز انگیزه‌های دخالت دارد و بر مبنای آمارها در کشورمان سه ونیم ملیون هکتار جنگل وجود داشت که در زمان حاضر به یک میلیون هکتار رسیده است.

وی با بیان اینکه احداث کارخانه های مختلف انواع آلودگی ها از جمله کربن را به دنبال دارد، گفت: برای رفع این معضل کاشتن درخت اهمیت زیادی دارد و در این ارتباط انتظار می رود به تعداد سه هزار و ۵۳۵ شهید در استان زنجان درخت کاشته شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ادامه داد: تولید نهال توسط دستگاه‌های مربوطه از جمله منابع طبیعی و بخشی هم از سوی شهرداری انجام می گیرد و عموم مردم می توانند در کاشتن آنها کمک حال باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha