استاندار کردستان: دشمن به دنبال تضعیف نقاط قوت کشور است

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: دشمن با ترفندها و دسیسه‌های مختلف در صدد است نقاط قوت کشور را به عنوان نقطه ضعف نشان دهد و ذهن ملت ایران بویژه جوانان را نسبت به نظام و انقلاب منحرف کند.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز شنبه در اولین کنگره زنان تاثیرگذار استان کردستان در سنندج اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی همواره با چالش‌ها و توطئه‌هایی از سوی دشمنان مواجه بوده است و دشمن در هر دوره‌ای ترفتدی را به عنوان نقطه دشمنی قرار می دهد.

وی افزود: کار دشمن، دشمنی کردن است و نمی توان توقع داشت که از توطئه و دسیسه دست بکشد و حال وقتی که می بیند نظام جمهوری اسلامی به عنوان الگویی در جهان اسلام مطرح است، دامنه توطئه ها و دشمنی های خود را گسترده می کند.

استاندار کردستان اضافه کرد: در فتنه اخیر که به بهانه‌هایی در کشور شروع شد، اتاق فکری متشکل از ۶ کشور از کشورهای بزرگ دنیا در حال طراحی و برنامه‌ریزی بودند که از این بستر به نتیجه ای برسند اما راه به جایی نبردند.

وی با بیان اینکه مانور دشمن در ماجراهای اخیر روی نقاط قوت کشور بود، گفت: دشمن این روزها توطئه ای جدید مبنی بر ایجاد مسمومیت در برخی از مدارس بویژه مدارس دخترانه طراحی کرده است و با این توطئه‌ها می خواهد نقطه قوت کشور را با قدرت رسانه‌ای خود به عنوان نقطه ضعف تلقی کند.

استاندار کردستان اضافه کرد: امروز دشمن در حالی این برنامه‌ها را طراحی و برنامه‌ریزی می کند که بانوان ما در عرصه‌های مختلف انقلاب نقش آفرینی دارند و کشور به توانمندی این قشر بویژه در عرصه علمی تکیه دارد و این مساله افتخاری برای نظام جمهوری اسلامی به شمار می رود.

وی در ادامه با بیان اینکه قریب به هفت هزار و ۵۰۰ زن شهید در کشور وجود دارد که حدود ۵۰ شهید آن مربوط به استان کردستان است، تاکید کرد: این موضوع که شهدای زن استان توسط چه افرادی و چگونه به شهادت رسیدند باید در قالب یک کار مطالعاتی و به صورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد.

زارعی کوشا یادآور شد: شهیدی همانند شهیده فاطمه اسدی به عنوان یک زن غیرتمند اهل سنت برای نجات جان همسرش، جان خود را به فجیع ترین حال ممکن از دست داد و حال افرادی مانند آنانی که دستشان به خون شهیده اسدی ها آلوده است، شعار زن، زندگی آزادی سر می دهند.

وی افزود: امروز همان‌هایی که در همین استان انسان های بیگناه را می کشتند ادعای دفاع از حقوق بشر دارند لذا باید تلاش کنیم با کارهایی اصولی و برنامه ریزی شد ه اجازه ندهیم جای شهید و جلاد و قربانی و قاتل عوض شود.

دشمن می خواست کردستان را کانون دشمنی و بحران قرار دهد

استاندار کردستان ادامه داد: ما منکر ضعف‌ها و مشکلاتی که در کشور وجود دارد نیستیم و باید برای رفع این ضعف‌ها تلاش کنیم، اما اما جازه نمی‌دهیم افرادی با جادوگری رسانه ای ذهن مردم را منحرف کنند.

وی افزود: دشمن با تمام توان تلاش کرد در اتفاقات اخیر، کردستان را کانون دشمنی و بحران قرار دهد اما مردم بصیر استان با کمترین آسیب از این اتفاقات گذر کردند و پاسخ قاطع خود به دشمنان را در راهپیمایی ۲۲ بهمن دادند.

تشکیل بانک اطلاعاتی بانوان تاثیرگذار در کردستان

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان نیز در این همایش با بیان اینکه بانک اطلاعاتی بانوان تاثیرگذار در استان تشکیل می‌شود، گفت: یکی از مشکلات ما در برگزاری این برنامه نبود بانک اطلاعاتی دقیق از بانوان فرهیخته استان بود لذا مجبور شدیم فراخوانی به دستگاه‌های مختلف ارسال کنیم.

زینب زاله افزود: در مجموع ۱۲۰ نفر از بانوان موثر و تاثیرگذار به دفتر امور بانوان استان معرفی شدند و در کمیته ارزیابی سه نفر از این بانوان که بیشترین امتیاز را در ارزیابی داوران کسب کردند معرفی و در همایش بانوان فرهیخته کشور تجلیل شدند.

وی با بیان اینکه بانوان موثر بر اساس شاخص‌های کشوری انتخاب شدند، اظهار کرد: کانون بانوان موثر و فرهیخته در استان فعال شده است و سال آینده به صورت جدی‌تر فعالیت خواهد کرد.

در ادامه این آیین تعدادی از بانوان فعال، فرهیخته و تاثیرگذار استان کردستان تجلیل شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha