۱۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۵۸
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85047941
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

هشدار زرد هواشناسی سمنان با احتمال خسارت ناشی از وزش باد شدید

سمنان- ایرنا- اداره کل هواشناسی استان سمنان درباره وزش باد شدید و پدیده گرد و خاک در بیشتر نقاط استان، هشدار زرد با احتمال وجود خسارت اعلام کرد.

ایرج مصطفوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز داشت: هشدار سطح زرد برای اوایل وقت امروز تا اواخر روز سه‌شنبه صادر شده است و بیشتر نقاط استان سمنان متاثر از حضور سامانه ناپایدار جوی خواهد بود.

وی در توصیف سامانه ناپایدار جوی کنونی در استان سمنان بیان کرد: افزایش فشار هوا و وزش باد شدید و پدیده گرد و خاک از آثار این سامانه است که در بعضی ساعات به ویژه بعدازظهر و شب وزش باد نسبتا شدید تا شدید و گرد و خاک، پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: مهمترین مخاطرات این سامانه احتمال خطرات ناشی از باد شدید مانند شکسته شدن درختان و سقوط سازه های سست، آسیب به سازه های موقت، گلخانه ها، تابلوهای سطح شهر، سقوط اجسام از ارتفاع، خیزش گرد و خاک و احتمال کاهش دید افقی، محسوب می شود.

مصطفوی به توصیه های مهم و پیشگیرانه در برابر باد شدید این روزها اشاره و اضافه کرد: محکم کردن سازه های موقت و تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از ساختمانهای نیمه‌کاره و درختان خشک، استحکام و ترمیم سقف و سازه‌های گلخانه‌ای، خودداری از توقف و پارک خودرو در زیر درختان خشک و فرسوده و ساختمانهای نیمه‌کاره، تمهیدات لازم برای پیشگیری از خسارتهای احتمالی ناشی از وزش باد شدید است.

وی کمینه و بیشینه دمای هوای امروز شهر سمنان را ۹ و ۲۲ درجه سانتیگراد عنوان و خاطرنشان کرد: فردا شهر سمنان تا ۲۴ درجه سانتیگراد گرم می شود و در روزهای بعد روند دما کاهشی خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: روند افزایشی دما تا فردا دوشنبه در تمام نقاط استان پیش‌بینی می شود و از سه‌شنبه تا اوایل هفته آینده، کاهش نسبی دما و به تناوب در غالب نقاط استان بارش باران، گاهش رگبار و رعد و برق و در اراتفاعات و نواحی سردسیر و کوهستانی باران، برف و مه‌آلودگی، دور از انتظار نیست.

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی استان ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم‌شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف دارد.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش‌بینی‌های جوی سمنان در تمامی اوقات شبانه روز است؛ علاوه بر این، برای اطلاع از آخرین وضعیت آب و هوایی شهرهای ایران، کاربران باید پیامکی حاوی پیش شماره شهر مورد نظر را به شماره ۲۰۱۳۴ ارسال کنند تا در کمتر از چند ثانیه اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند.

برای استعلام شرایط جوی در ۴۸ یا ۷۲ ساعت آینده باید این اعداد نیز به همراه پیش شماره برای سامانه ارسال شود، یعنی برای اطلاع از آب و هوای سمنان طی ۴۸ ساعت و ۷۲ ساعت آینده باید به ترتیب کدهای ۲۳۴۸ و ۲۳۷۲ را ارسال کرد، همچنین می‌توان به جای پیش شماره، نام شهر مورد نظر را به انگلیسی برای سامانه پیامکی سازمان هواشناسی پیامک کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha