۱۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۸:۴۰
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 85048606
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار:صادرات غیرنفتی گیلان به ۹۰۰ میلیون دلار رسید

رشت- ایرنا- استاندار گیلان با بیان اینکه صادرات غیرنفتی استان طی سال گذشته ۶۵۰ میلیون دلار بوده است ، گفت:  از ابتدای امسال تا کنون، صادرات غیر نفتی استان به ۹۰۰ میلیون دلار رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ،اسدالله عباسی در جلسه تجلیل از جوانان برتر گیلان افزود: در برنامه داریم که صادرات غیر نفتی گیلان را به یک میلیارد دلار برسانیم.
وی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده دولت سیزدهم در استان افزود: تا کنون ، ۱۰۸ درصد از تعهدات اشتغال امسال استان تحقق یافته و هم اینک در حال انجام راستی آزمایی این آمار هستیم.

عباسی ادامه داد: تا کنون ۸۶ درصد از راستی‌آزمایی انجام شده تا بتوانیم به طور واقعی بستر اشتغالزایی را برای جوانان فراهم کنیم.
وی گفت: بر اساس آمار واقعی، بیکاری در استان نسبت به سال گذشته دو درصد کاهش یافته است.
عباسی با بیان اینکه ۱۷۲ واحد تولیدی راکد را به چرخه تولید برگردانیم، افزود: همه تلاش ما این است که بین اشتغال و تقاضا یک نسبت منطقی ایجاد کنیم.
استانداری گیلان با بیان اینکه بسیاری از کشورها در انتظار تکمیل و بهره برداری راه آهن رشت کاسبین هستند، گفت: احداث این خط ریلی در اقتصادمان تاثیر بسزایی دارد که در چند ماه آینده نیز این خط ریلی بهره برداری می شود.

وی با اشاره به توجه دولت به محرومان از افتتاح ۶۹۸مسکن محرومان در روز یکشنبه و ۲۰۳ واحد در استان در هفته دولت خبر داد.
عباسی به مسئله پسماند در استان نیز به عنوان معضل محیط زیستی اشاره و بیان کرد: از یکسال گذشته پسماند ۷۵۰ روستای استان تفکیک می شود؛ ضمن اینکه دو خط دیگر در کارخانه کود آلی نیز به‌زودی آغاز به کار خواهد کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه طی سالیان گذشته با توجه به مسکوت ماندن امور مربوط به جوانان، جلسه شورای عالی جوانان پس از ۱۱ سال برگزار شد،گفت: شما جوانان دارای هوش، خلاقیت، ایده و نوآوری هستید و چشم انداز آینده برنامه های راهبردی دولت سیزدهم برای شما بسیار روشن و امید بخش خواهد بود .
استاندار گیلان گفت: ما هیچ وقت در ذهن جوانان ناامیدی را نمی بینیم و تفکر خلاقیت، نوآوری و تفکر جهادی باعث می شود که احساس خستگی در شما نباشد.
عباسی افزود در همه عرصه‌ها همچون بخش های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جوانان ما موفق هستند و حضور آنان می تواند در پیشبرد امور بسیار تاثیر گذار باشد.
استاندار گیلان همچنین با اشاره به اینکه ورزش یکی از زمینه ها و بستر ها برای نشاط اجتماعی است، گفت: سالن های ورزشی در استان در حال افزایش و توجه به افزایش زیرساخت های ورزشی از برنامه های راهبردی دولت برای نشاط آفرینی است که در استان این مهم پیگیری می شود.

در پایان این مراسم از جوانان و نخبگان جوان استان تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha