۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۳۷
کد خبر: 85049002
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هنرمندان یزدی ۸۲ فیلم‌نامه نوشتند

۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۳۷
کد خبر: 85049002
هنرمندان یزدی ۸۲ فیلم‌نامه نوشتند

یزد - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: هنرمندان این استان در ۴۰ سال اخیر، ۸۲ فیلم‌نامه کوتاه، بلند و نیمه بلند داستانی، انیمیشن و مستند نوشتند که پس از بررسی در نهایت ۲۱ فیلم‌نامه برای انتشار در قالب کتاب، معرفی شده است.

به گزارش ایرنا "احسان عابدی" روز دوشنبه در آیین رونمایی از کتاب "برداشت‌ها؛ گزیده آثار فیلم نامه‌نویسان یزد" افزود: تعداد قابل توجهی از فیلم‌ها به دلیل عدم تمایل خود نویسندگان برای حفظ امتیاز اثر منتشر نشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد تصریح کرد: این کتاب، کارنامه‌ای از تلاش فیلم نامه‌نویسان استان در طول چهار دهه است که می‌تواند اتفاق خوبی برای جامعه هنری و علاقه مندان فیلم نامه‌نویس استان باشد.

وی خاطرنشان کرد:‌ برخی از این فیلمنامه‌ها به تولید رسیده و امیدواریم مابقی نیز بتواند منجر به تولید و دستمایه آثار سینمایی شود.

عابدی با اشاره به برنامه‌های حوزه سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: مجموعه انجمن سینمای جوان ظرفیت و بستر بسیار خوبی برای فعالیت‌های آموزشی است و الحمدلله خروجی‌های بسیار خوبی را در سطح استان داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که بیش از پیش این انجمن فعال شود و در سال جدید فعالیت‌های شاخصی در این زمینه با کار ویژه آموزش و تربیت استعدادهای حوزه فیلم‌سازی داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: در استان یزد ظرفیت‌های خوبی در زمینه سینما و به ویژه در حوزه مستند داریم که‌امیدواریم بتوانیم این ظرفیت‌های مختلف را تقویت کنیم.

کتاب "برداشت‌ها؛ گزیده آثار فیلمنامه‌نویسان یزد" مجموعه ای از ۲۱ فیلم نامه هنرمندان یزدی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha