۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۴۷
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85049228
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۸۳ مرکز نیکوکاری زنجان به ۵۰ هزار مددجو خدمت می‌دهد

ایرنا- زنجان - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: هم اکنون ۵۰ هزار نفر از گروه‌های هدف تحت پوشش خدمات ۱۸۳ مرکز نیکوکاری استان هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روح اله صالحی روز دوشنبه‌ در نشست خبری با بیان اینکه این نهاد در مدت ۴۴ سال فعالیت خود، حفظ ساختار و کار جهادی را مد نظر قرار داده است، افزود: کمیته امداد، کمک حال دولت ها و پیشرو در خدمت رسانی است و تلاش می کند وظایف ذاتی خود را انجام دهد.
وی اظهار داشت: این نهاد به سمت هوشمندسازی حرکت می کند که تحقق این امر با راه اندازی سامانه‌ای با عنوان امداد هوشمند در سال‌ گذشته امکانپذیر شد و تلاش می کنیم سامانه مهربانی نیز مستقر شود تا خیران مشارکت فعالانه‌ای در این زمینه داشته باشند.
این مسوول ادامه داد: این سامانه به سمت ارتقای کیفیت خدمات حرکت می‌کند و تقویت خدمات غیر حضوری نیز با توسعه آن در دستور کار است.
صالحی با تاکید بر اینکه این نهاد بر توانمندسازی، ایجاد درآمد ثابت و تکیه بر ظرفیت های مردمی متمرکز شده است، افزود: در این راستا جشن نیکوکاری از روز گذشته در یک هزار و ۵۲۹ پایگاه در سطح استان آغاز شد و اجرای آن در مدارس و همچنین در مصلی های نماز جمعه استان تداوم خواهد داشت.
وی به برگزاری جشنواره گفتمان در استان اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این جشنواره، گفتمان سازی، کار جهادی و ارائه خدمات از طریق مراکز، تشکل ها و موسسات خیریه است.
این مسوول با بیان اینکه بهره گیری از ظرفیت دستگاه های اجرایی گامی مهم در شتاب بخشی و هم افزایی برنامه های این نهاد است، گفت: تاکنون یک هزار و ۶۶۰ نوع خدمت با مبلغ ۳۴ میلیارد تومان در حوزه مسکن به مددجویان استان ارائه شده است.
وی اضافه کرد: در حوزه مسکن امسال ۲۲۱ واحد مسکونی به مددجویان در روستاها و شهرها واگذار شد و تامین استان به عنوان یکی از راهبردهای مهم در دستور کار این نهاد قرار دارد.
صالحی با تاکید بر اینکه بحث توسعه مشارکت مردمی در بستر الکترونیک بیش از گذشته مورد توجه قرار دارد، افزود: برای تمامی ۱۳۰ هزار مشترک صدقات استان که کمک حال این نهاد هستند، در بستر الکترونیک کد کیو آر تعریف شده است.
وی خاطرنشان کرد: یکی از ظرفیت های این نهاد، بهره گیری از مشارکت های مردمی است که در زمان حاضر ۲۰۰ هزار خیر پشتیبان این نهاد در استان هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha