ظرفیت تولید ۵۰ محصول در شستا/ تاکید بر اقتصاد دانش بنیان در شرکت‌ها

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی گفت: این شرکت با ظرفیت تولید ۳۰ محصول و بیش از ۲۰ محصول استراتژیک در ۱۷ صنعت فعال است که سهم ۴ درصدی صادرات و یک درصد تولید ناخالص ملی را داراست.

به گزارش ایرنا، «ابراهیم بازیان» روز دوشنبه در رویداد هم‌افزایی و همکاری شرکت سرمایه گذاری شستا و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهور، اظهار داشت: شرکت شستا با تمرکز در حوزه کسب و کارها در دو بخش عمده اقتصادی از جمله تولید و خدمات فعال است. این شرکت در بخش تولید بیش از ۸۰ درصد و در خدمات ۲۰ درصد فعالیت دارد.

وی افزود: این مجموعه با ١۵٣ شرکت فعال کنترلی و ۱۰۰ شرکت غیرمدیریتی در عرصه اقتصاد کشور و درآمد ۸۰ درصد ریالی و ۲۰ درصد ارزی، در ۱۱ درصد سهم بازار سرمایه حضور جدی دارد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی ادامه داد: شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی دارای ۹ هلدینگ در حوزه‌های مختلف است و سهم بالایی از ۱۰ تا ۷۰ درصد در تولیدات کشور دارد. امسال بودجه این شرکت ٢٢۵ همت بوده که تحقق ۹۱ درصدی و رشد ۴٢ درصدی را شاهد هستیم.

وی به برنامه‌های تحولی و راهبردی این شرکت اشاره کرد و گفت: هدف این شرکت تحول خدمات به بازنشستگان و بیمه‌شدگان است که راهبرد نوآوری توسعه اقتصاد دانش بنیان را سرلوحه خود قرار داده است.

بازیان گفت: این شرکت در این راستا اقداماتی از جمله نوآوری در کسب و کارها، چابکی مدیران و نوآوری در سرمایه گذاری‌ها و هوشمندسازی را مورد اهتمام قرار داده است تا منجر به کاهش هزینه‌ها، و ورود به بازارهای جدید، بهبود سطح نخبگانی و کاهش وابستگی ارزی در سطح بنگاه‌ها شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی تاکید کرد: این شرکت باید در پیمایش راهبرد و رویکرد خدمات دانش بنیان سهم خود را در تولید ناخالص ملی، افزایش اشتغال شرکت‌ها و افزایش صادرات و بالا بردن هزینه تحقیق و توسعه را در برنامه خود قرار دهد.

وی با اشاره به امضای توافق نامه این شرکت با معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: با این توافق نامه به بنیان ارزشمند دانش بنیانی در اقتصاد کلان کشور کمک خواهیم کرد همچنین با رونمایی از مرکز رادیناس، اطلاع از قراردادهای مختلف بین شرکت‌ها و هلدینگ‌ها با موضوع اقتصاد دانش بنیان در تحول اقتصاد کشور قدم بر می‌داریم.

بازیان با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در موضوع اقتصاد دانش بنیان گفت: امروز موضوع اقتصاد و توجه به پیشران‌های اقتصاد یکی از ضروری‌ترین مساله کشور است باید آنهایی که در صف جهاد اقتصاد هستند این موضوعات را در برنامه‌ریزی‌ها مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: امسال رهبر معظم انقلاب نام سال را «تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری کردند، تولید ستون فقرات کشور است که در یک گام دانش بنیانی و در گام دوم اشتغالزایی را مورد هدف قرار می‌دهد. رهبر معظم انقلاب اسلامی موضوع اقتصاد مقاومتی را مورد تاکید قرار دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha