یک هزار و ۳۰۰ دانشجوی یزدی عازم مناطق دفاع مقدس شدند

یزد- ایرنا- یک هزار و ۳۰۰ دانشجو از مراکز مختلف آموزش عالی روز دوشنبه در آیینی با حضور جمعی از مسئولان و خانواده‌ها از استان یزد عازم مناطق عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس شدند .

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه الغدیر استان یزد گفت: بیش از ۲۵۰۰ نفر از دانشجویان دختر و پسر استان تاکنون برای اعزام به اردوهای راهیان نور ثبت نام کردند.

علی پورمیرزایی در آیین اعزام دانشجویان به اردوی راهیان نور افزود: تاکنون ۳۲ دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شد و این روند مهم با همکاری بخش‌های دیگر در استان ادامه دارد.

وی اظهار کرد: دانشجویان طی ۵ روز از مناطق مختلف عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس از خوزستان و شلمچه، فکه و یادمان‌های شهدا بازدید و در جریان رشادت‌های رزمندگان اسلام قرار می‌گیرند.

این مسئول به اهمیت برگزاری اردوهای راهیان نور برای دانشجویان اشاره کرد و گفت: تقویت باورهای انقلابی و تبیین ارزش‌های دوران هشت سال دفاع مقدس و ماندگاری یاد و خاطره شهدا هدف اصلی است.

پورمیزایی بیان کرد: توسط بسیج دانشجویی در طول سال برنامه‌های مختلف فرهنگی، بصیرتی و علمی با مشارکت خوب دانشجویان در مراکز مختلف آموزش عالی استان برگزار و همچنان با قوت ادامه دارد.

یک هزار و ۳۰۰ دانشجوی یزدی عازم مناطق دفاع مقدس شدند

هم‌اکنون در تمامی دانشگاه‌های استان یزد تشکل بسیج دانشجویی با حضور دانشجویان فعال است که سالانه در برنامه های مختلف شرکت می‌کنند.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت حدود ۱۰۰ هزار دانشجو دارد که در ۶۷ مرکز آموزش عالی تحصیل می‌کنند.

بر اساس آمار موجود پنج میلیون ایرانی در جنگ تحمیلی شرکت کردند که از این تعداد افزون بر ۲۲۰ هزار نفر به شهادت رسیدند. از میان شهدای جنگ تحمیلی، ۱۶ هزار نفر در جریان بمباران مناطق مسکونی به شهید شدند و بقیه در جبهه های نبرد به شهادت رسیدند.

در دفاع مقدس ۸۵ هزار نیروی بسیجی و ۴۸ هزار ارتشی ، بیش از ۳۳ هزار دانش آموز و بیش از سه هزار و ۵۰۰ دانشجو به شهادت رسیدند.

در این دوران ۸۸ مسیحی، ۱۸ کلیمی و ۹ زرتشتی در دفاع از خاک میهن شهید شدند و ۲ هزار تبعه غیر ایرانی نیز با حضور در جبهه های نبرد در مقابل عراق به شهادت رسیدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha