۲۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۰۲
کد خبر: 85226981
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲۰۰ برنامه فرهنگی و حماسی هفته دفاع مقدس در یزد آماده اجرا شد

یزد- ایرنا- معاون فرهنگی سپاه الغدیر یزد گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس یک هزار و ۲۰۰ برنامه متنوع فرهنگی، هنری، بصیرتی و حماسی در استان برنامه ریزی شده که به مرور اجرا می‌شود.

سرهنگ " سیدحسین راسخی نژاد " روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریورماه جاری در یزد و ۱۱ شهرستان دیگر استان برگزار می‌شود.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی ادامه داد: حدود ۴۰ برنامه شاخص در استان برگزار می شود که مهمترین آنها اجتماع بزرگ رزمندگان یزدی دفاع مقدس و رژه مشترک نیروهای مسلح است.

این مسئول برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی، آیین تجلیل از خانواده‌های شهیدان، برگزاری نشست‌های معرفتی و بصیرتی در مکان‌های مختلف، یادواره‌های شهیدان، غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهیدان و برنامه‌های معرفتی را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد.

راسخی نژاد گفت: رونمایی از تعدادی از کتب در حوزه ایثار و شهادت، حضور در مدارس و دانشگاه‌ها و برگزاری جلسات بصیرتی و هم‌اندیشی، ارائه فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای، برپایی نمایشگاه‌های کتاب و عکس و همچنین برگزاری شب‌های شعر و شب خاطره نیز در این هفته انجام می‌شود.

۱۲۰۰ برنامه فرهنگی و حماسی هفته دفاع مقدس در یزد آماده اجرا شد

بر اساس آمار موجود پنج میلیون ایرانی در جنگ تحمیلی شرکت کردند که از این تعداد افزون بر ۲۲۰ هزار نفر به شهادت رسیدند، از میان شهدای جنگ تحمیلی، ۱۶ هزار نفر در جریان بمباران مناطق مسکونی شهید شدند و بقیه در جبهه های نبرد به شهادت رسیدند.

در دفاع مقدس ۸۵ هزار نیروی بسیجی و ۴۸ هزار ارتشی ، بیش از ۳۳ هزار دانش آموز و بیش از سه هزار و ۵۰۰ دانشجو ، ۸۸ مسیحی، ۱۸ کلیمی و ۹ زرتشتی در دفاع از خاک میهن شهید شدند .

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha