۱۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۳۳
کد خبرنگار: 877
کد خبر: 85050201
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازگشت طراوت به اردبیل پس از یک روز طوفانی

۱۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۳۳
کد خبر: 85050201
بازگشت طراوت به اردبیل پس از یک روز طوفانی

اردبیل-ایرنا در پی فروکش کردن طوفان و گرد و غبار از نیمه شب گذشته بارش باران در مناطق مختلف استان اردبیل آغاز شده و در حال حاضر هوای این استان پاک و بهاری است.

به گزارش ایرنا ، با ورود سامانه جدید و بارش‌های پراکنده، گرد و غبار ناشی از طوفان روز گذشته از بین رفته و بارش باران معابر و خیابان‌های شهرهای استان اردبیل را تمیز و پاکیزه کرد.

سیاوش محمدی ، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل روز سه‌شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با ورود سامانه جدید که تا عصر امروز در سطح استان فعال است شاهد بارش‌های پراکنده در مناطق مختلف استان خواهیم بود.

وی افزود: همانطور که پیش‌بینی شده بود بیشینه دمای هوا بین ۱۰ تا ۱۲ درجه کاهش یافته و از دمای ۲۲ درجه در روز گذشته به هشت تا ۱۰ درجه در حال حاضر رسیده است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: عصر امروز این سیستم از استان اردبیل عبور کرده و فردا دمای هوای استان پایدار خواهد بود.

محمدی ادامه داد: از روز پنجشنبه سیستم کم فشار جدیدی وارد استان می‌شود که ضمن وزش باد بارش‌هایی به همراه خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که طی روزها و هفته‌های آینده آیا شاهد بارش برف در استان خواهیم بود ، گفت: ارزیابی مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد که احتمال بارش برف در روزهای منتهی به پایان سال بین ۲۵ تا ۲۷ اسفند ماه وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل یادآورشد: اوایل سال آینده بین چهارم تا هفتم فروردین ماه هم سامانه سردی در استان حاکم خواهد شد.

 غلامرضا گلمرادی رئیس اداره هواشناسی خلخال هم به ایرنا گفت: بارش باران که از ظهر روز گذشته روز گذشته و به طور متناوب در خلخال و مناطق تابعه این این شهرستان آغاز شده در طول شب گذشته و پیش از ظهر امروز نیز ادامه یافت.

 وی از بارش ۱۳/۸ میلیمتر باران در روز گذشته وپیش از ظهر امروز در شهر خلخال خبر داد و افزود: از مجموع بارندگی‌های باران ۱۰ میلیمتر آن در  شب گذشته و پیش از ظهر امروز باریده است.

رئیس اداره هواشناسی خلخال اظهار کرد: وزش تند باد در پیش از ظهر روز گذشته  که سرعت ان بیش از ۹۵ کیلومتر بر ساعت در سطح شهر خلخال وبیش از ۱۲۰ کیلومتر در ارتفاعات وگردنه های این شهرستان  به ثبت رسیده است زندگی عادی وروزمره مردم را مختل کرده وتردد خودروها در سطح محورهای ارتباطی منطقه را با مشکل مواجه کرده بود .

وی اضافه کرد:با ارام شدن نسبی هوا واغاز بارندگی باران از عصر روز گذشته تند باد فروکش کرده وبارش باران ورحمت الهی علاوه بر فروکش گرو غبار هوا موجب افزایش روبت ،کاهش خشکی ولطافت هوای منطقه شد .

گلمرادی اظهار کرد: در حالی که دمای هوای خلخال در صبح روز گذشته سه درجه  بالای صفر بوده است حداقل دمای هوای امروز این شهر  به سه درجه بالای صفر رسید که در مقایسه با حداقل دمای روز قبل تفوتی نکرده است .ه است.

در عین حال پس از گذشت ماه‌ها از تحمل هوای سرد و  یخبندان و در حالی که برف باقی مانده از بارش‌های برف دی و بهمن ماه امسال هنوز در بسیاری معابر شهر مشاهده می‌شود، بارش باران در خلخال موجب آب شدن یخ و برف کوچه ها شده و طراوت هوا را برای شهروندان این شهر به ارمغان آورده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha