۱۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۳۰
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85050517
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

غرس ۷۴۰ هزار اصله نهال در کردستان آغاز شد

۱۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۳۰
کد خبر: 85050517
غرس ۷۴۰ هزار اصله نهال در کردستان آغاز شد

سنندج- ایرنا- مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان گفت: غرس ۷۴۰ هزار اصله نهال همزمان با هفته منابع طبیعی در استان آغاز شد و تا پایان سال ادامه دارد.

پیمان فتاحی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح مردمی نهضت کاشت درخت از هفته منابع طبیعی آغاز شد و تا چهار سال ادامه دارد که در این مدت ۱۲ میلیون درخت در استان غرس می شود.

وی با اشاره به بهره برداری از ۹ طرح همزمان با هفته منابع طبیعی در کردستان گفت: از این تعداد هشت طرح در حوزه آبخیزداری و یک طرح اجرای سیستم آبیاری تحت فشار و یک حلقه چاه در ایستگاه تولید بذر گیاهان مرتعی روستای دوسر قروه به مساحت ۲۰ هکتار است.

مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: اعتبار اجرایی این طرح ها ۲۱ میلیارد تومان است که از محل اعتبارات تملک داریی های سرمایه‌ای، محرومیت زدایی و پیمانکاری مجری تامین شد.

فتاحی با بیان اینکه سنت حسنه درختکاری ریشه در فرهنگ دینی و ملی مردم کشورمان دارد، افزود: هفته منابع‌ طبیعی و آبخیزداری امسال مانند سال‌های گذشته، گسترش فرهنگ حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری اصولی و پایدار از منابع‌طبیعی تجدید شونده کشور و معرفی اقدامات سازمان منابع‌طبیعی و آبخیزداری را مورد توجه قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های مهم هفته منابع طبیعی امسال، تداوم پویش مردمی "ایران سرسبز، ایران قوی" و آغاز "طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت" است که از حداکثر توان کشور برای افزایش فضای سبز و درختکاری، در فاصله زمانی چهار ساله (۱۴۰۵-۱۴۰۲) اجرایی خواهد شد.

از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتاری استان کردستان، بیش از ۶۰ درصد آن شامل یک میلیون و ۵۸۷ هزار هکتار آن را مراتع و جنگل تشکیل می دهد؛ در مجموع ۶۷ هزار خانوار روستایی استان بهره بردار بخش مراتع هستند بهره برداران کردستانی ۶.۵ درصد علوفه کشور را تولید می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha