۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۴۲
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85049480
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انقلابی در توسعه فضاهای سبز شهری سنندج در راه است

سنندج- ایرنا- شهردار سنندج گفت: برنامه‌ریزی برای احداث ۱۴۳ هکتار پارک با هدف بهره‌مندی شهروندان در سطح شهر انجام شده و انقلابی در راستای توسعه فضاهای سبز شهری در راه است.

به گزارش ایرنا، سید انور رشیدی روز دوشنبه در آیین نهال‌کاری در پارک بانوان توس‌نوذر سنندج به مناسبت هفته منابع طبیعی در سنندج اظهار کرد: در حال حاضر۲ هزار و ۳۰۰ نهال در شهرداری منطقه ۲ سنندج و رسیدن این رقم به سقف ۲۰ هزار نهال در مناطق مختلف شهر سنندج هدف‌گذاری شده و در حال انجام است.

وی با بیان اینکه دیدگاه سرمایه‌گذاری، تولید ثروت و ایجاد درآمد پایدار در احداث فضای سبز و پارک‌ها در مدیریت شهری سنندج دنبال می‌شود، افزود: توجه به توسعه فضای سبز در نواحی منفصل شهری با نگاه تحقق عدالت‌محور کردن خدمات در مدیریت شهری محور قرار گرفته است.

شهردار سنندج با اشاره به احداث ۱۴۳ هکتار پارک برای بهره‌مندی شهروندان در سنندج، اضافه کرد: دیدگاه اعضای شورای شهر و کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر سنندج این است که ایجاد و توسعه فضاهای سبز با تاکید بر ثروت‌آفرینی و سرمایه‌گذاری انجام شود.

وی افزود: با توجه به اینکه سنندج به شهر تپه‌ها و چشمه‌ها معروف است احیای چشمه‌ها می‌تواند نقش مهمی در توسعه فضای سبز شهری داشته باشد، ضمن اینکه در حال حاضردرختان پارک توس نوذر با مساحت ۶۰ هکتار خشک شده که ظرفیت خوبی برای تبدیل به پیست موتورسواری و پیاده‌راه محور کردن این پارک است.

انقلابی در توسعه فضاهای سبز شهری سنندج در راه است

رشیدی اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین موضوعات در کنار اجرای پروژه‌های عمرانی، مسائل فرهنگی و زیست محیطی است که در گذشته شاید کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی یادآور شد: شهرداری سنندج آمادگی دارد پارک "کوچک‌رش" را با حفظ موقعیت به پارک جنگلی تبدیل کند و با این کار از دست‌درازی افراد سودجو که در حاشیه این تپه در حال ساخت‌وسازهای غیرمجاز هستند، جلوگیری کند.

امام جمعه سنندج نیز در این آیین اظهار کرد: قطع یک درخت به معنای قطع ریشه بشریت است چرا که ثمره یک درخت تنها یک میوه و یا سایه نیست بلکه از وجود همین درخت، توسعه اشتغال، زندگی و تنفس نشات می‌گیرد.

ماموستا فایق رستمی با بیان اینکه کاشت درخت آسان است اما محافظت از آن نیاز به همت و جدیت دارد تا مردم از ثمرات آن بهره مند شوند، گفت: با نگاهی عمیق و نافذ در آیات قرآن درمی‌یابیم که قرآن به مدیریت، توسعه، آبادانی و تلاش و کوشش اشاره کرده است و اگر ما به دنبال توسعه و آبادانی هستیم باید به قرآن و دستورات دین توجه کنیم.

شهر سنندج مرکز استان کردستان ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که با سه ناحیه شهرداری اداره می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha