سوخت مازوت نیروگاه شازند از صبح چهارشنبه قطع می‌شود

اراک - ایرنا - مدیر عامل شرکت تولید نیروی برق منطقه مرکزی کشور گفت: سوخت مازوت نیروگاه شازند از صبح فردا ( چهارشنبه) به طور کامل قطع و گازسوز می‌شود.

«علیرضا شیخی مهرآبادی» سه‌شنبه شب در گفت و گو با ایرنا، افزود: پیگیری‌های زیادی برای قطع مازوت از نیروگاه شازند با دیسپاچینگ گاز و برق کشور صورت گرفته که در نهایت این مهم محقق شد.

وی بیان کرد: چهار میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب سهمیه گاز به نیروگاه شازند اختصاص یافته و فعالیت این واحد از فردا صبح ( چهارشنبه) با گاز است.

مدیر عامل شرکت تولید نیروی برق منطقه مرکزی کشور ادامه داد: این اتفاق مهم در حالی رخ داده که هم‌اکنون تعداد زیادی از نیروگاه‌های کشور روزانه ۲۸ تا ۴۰ میلیون لیتر مصرف مازوت دارند و این روند تا پایان اردیبهشت‌ماه برای این واحدها ادامه دارد.

شیخی‌مهرآبادی عنوان کرد: تلاش‌های زیادی برای قطع مازوت از نیروگاه شازند صورت گرفت و در این مسیر نیز تلاش‌های استاندار مرکزی قابل تقدیر است.

نیروگاه شازند به عنوان یکی از طرح‌های مهم ملی کشور است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در سال ۱۳۷۳ در زمینی به مساحت ۲۴۰ هکتار ایجاد و فعالیت خود را آغاز کرده است.

نیروگاه شازند یکی از نیروگاه‌های نوع حرارتی کشور است که برق تولیدی این نیروگاه از طریق پست ۲۳۰ کیلوولت توسط شرکت سهامی برق منطقه ای باختر ایجاد شده و به شبکه سراسری انتقال داده می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha