ترافیک‌کاری پست نسبت به مدت سال گذشته ۱۸ درصد رشد داشت

اراک -ایرنا - مدیرکل پست استان مرکزی گفت: ترافیک‌کاری پست از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد رشد داشته که بیشترین رشد مربوط به سرویس‌های الکترونیکی و پست ویژه بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، « محمدرضا عباسی» روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت روز جهانی پست در اراک، افزود: ۱۵ هزار مرسوله به طور متوسط میانگین روزانه در سطح پست استان مرکزی جابجا می‌شود.

وی، با بیان اینکه، پست به عنوان قدیمی‌ترین نهاد ارتباطی کشور، توانسته با سرویس‌ها و خدماتی که ارایه می‌دهد، نقش مهمی در رشد اقتصادی و صرفه‌جویی‌ ایفا کند.

مدیرکل پست استان مرکزی ادامه داد: چهار میلیون و ۵۰۰ هزار مرسوله در یک سال گذشته در این استان جابجا شد که ۵۰ درصد مرسولات، صادره و ۵۰ درصد مرسولات وارده است.

عباسی، با بیان اینکه سرویس پست الکترونیکی استان مرکزی ۶۵ درصد رشد نسبت به سال گذشته داشته، افزود: ۱۵ سرویس پستی برای رفاه حال مردم و قابل دسترس بودن خدمات پستی به صورت الکترونیک ارایه می‌شود.

مدیرکل پست استان مرکزی در ادامه گفت: ۳۲ هزار گذرنامه در ایام اربعین به موقع توزیع و تحویل متقاضیان شد.

عباسی تصریح کرد: هیچ مکانی در سطح شهر و روستا در استان مرکزی وجود ندارد که فاقد کدپستی ۱۰ رقمی باشد.

وی بیان کرد: استان مرکزی در چهار سال گذشته از استان‌های اول تا ششم کشور در ارایه خدمات پستی است و شکایت‌های مردمی در پست استان نسبت به سال گذشته ۴۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیرکل پست استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات هفته پست اشاره کرد و افزود: سه هزار کارت تخفیف هزینه‌های پستی در هفته گرامیداشت پست در سطح استان ارایه می‌شود که از ۲۰ تا ۵۰ درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.

اداره کل پست استان مرکزی با ۲۸۰ واحد شهری، روستایی دولتی و خصوصی، ۲۳۰ نیرو و ۲۹۰ نیروی پیمانکار در بخش‌های قبول و مبادله و رهسپاری و توزیع، به عنوان بزرگترین شبکه ارتباطی استان سهم قابل توجهی از ارتباطات استان مرکزی را عهده‌دار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha