۱۸ اسفند ۱۴۰۱، ۰:۵۳
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85051679
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار سازمان ملل نسبت به تداوم رنج‌های مردم سوریه

تهران- ایرنا- نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه عصر چهارشنبه هشدار داد که اگر راه حل سیاسی برای بحران سوریه وجود نداشته باشد، وضعیت اسفناک این کشور ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، گیر پدرسون در یک کنفرانس مطبوعاتی در دفتر سازمان ملل متحد در ژنو گفت که مدت‌هاست از بی ثباتی وضعیت سوریه و غیرقابل قبول بودن وضعیت فعلی آن صحبت کرده است.

وی افزود: مردم سوریه پس از جنگ و درگیری که ۱۲ سال ادامه داشت، با یک فاجعه طبیعی وحشتناک مواجه شدند و توجه منطقه‌ای و بین المللی به این کشور پس از زلزله اخیر افزایش یافته است.

نماینده سازمان ملل متحد اضافه کرد: ما سخاوتمندانه عمل می‌کنیم و به تلاش خود ادامه می‌دهیم تا در نتیجه تحریم‌ها، هیچ مانعی پیش نیاید و این به معنای نیاز به آرامش در زمین است و این چیزی است که در جلسه کارگروه آتش بس در سال جاری تاکید خواهم کرد.

پدرسون در ادامه با تاکید بر اینکه ماموریتش تمرکز بر پیامدهای این وضعیت اضطراری و آینده سوریه است، گفت: اگر راه حل سیاسی وجود نداشته باشد، وضعیت اسفناک سوریه ادامه خواهد داشت و هفته آینده این بحران وارد سیزدهمین سال خود می‌شود و راه حل نظامی وجود ندارد بلکه نیاز فوری به یک راه حل سیاسی است.

نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه پیش تر گفته بود که این نهاد به دنبال برقراری آتش بس کامل در سوریه است.

وی همچنین شرایط اقتصادی در سوریه را بسیار بد توصیف کرده و گفته بود که حدود ۱۵ میلیون نفر به کمک‌های بشر دوستانه نیاز دارند.

این در حالی است که کشورهای غربی، سوریه را تحت تحریم‌های اقتصادی قرار داده‌اند.

نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه گفت که این نهاد برای تسریع ارسال کمک‌های بشر دوستانه در سراسر سوریه اقدام خواهد کرد.

سوریه از اسفندماه ۱۳۸۹ درگیر بحران است. در نخستین سال شروع بحران در این کشور دولت سوریه بنابر خواست مخالفان دست به اصلاحات و اقدامات اصلاحی فراوانی در راستای خواسته‌های معترضان زد که از جمله آنها می‌توان به اصلاح قانون اساسی و قانون مطبوعات و آزادی برخی مخالفان از زندان و آزادی برگزاری نشست‌های آنان اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha