۱۹ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۳۷
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85052654
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زورآزمایی در سنندج برای قدرت‌نمایی در آسیا

۱۹ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۳۷
کد خبر: 85052654
زورآزمایی در سنندج برای قدرت‌نمایی در آسیا

سنندج- ایرنا- ۳۷۰ مچ‌انداز از ۲۵ استان کشور از رده‌های مختلف سنی در سنندج در حال رقابت برای کسب جواز حضور در مسابقات آسیایی مچ‌اندازی هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسابقات مچ اندازی قهرمانی مردان کشور در اوزان مختلف و رده‌های سنی نوجوانان، جوانان، امید، بزرگسالان، پیشکسوتان و معلولان از روز پنجشنبه به میزبانی سنندج آغاز شد.

این رقابت‌ها در سالن آمفی‌ تئاتر مجتمع فرهنگی، هنری فجر سنندج در حال برگزاری است و حضور قهرمانان کشوری و آسیایی این رشته ورزشی در رقابت‌ها، نشان از استقبال خوب از مسابقات دارد.
زورآزمایی در سنندج برای قدرت‌نمایی در آسیا

کردستان شایسته میزبانی رقابت‌های مچ‌اندازی آسیایی

در رابطه با چند و چون این رقابت‌ها و جزئیات بیشتر با رئیس کمیته مچ‌اندازی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت و گویی داشتم که اظهار کرد: ۳۷۰ ورزشکار از ۲۵ استان در این مسابقات شرکت دارند که البته با توجه به اینکه خیلی از ورزشکاران در ۲ رده و دست چپ و راست رقابت‌ می‌کند، بنابراین ۷۳۹ شرکت‌کننده به مدت سه روز، در رده های نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان، پیشکسوتان و معلولان رقابت خواهند کرد.

اسدالله عزیزیان پارسانی، میزبانی کردستان را خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: در پایان، بهترین‌ها که شانس کسب مدال در رقابت‌های آسیایی دارند، توسط کمیته فنی انتخاب می‌شوند.

وی با بیان اینکه سطح مسابقات به خاطر حضور قهرمانان جهان بالا است، اضافه کرد: ورزشکارانی که چند سالی است حضور ندارند، در این مسابقات شرکت دارند، بنابراین رقابت خیلی حساس، سخت و جذاب است.

رئیس کمیته مچ‌اندازی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام یادآور شد: میزبانی و مهمان نوازی و اصالت کردها شهره خاص و عام است و این استان شایستگی میزبانی رقابت‌های آسیایی را دارد.

عزیزیان به برگزاری رقابت‌های مچ‌اندازی آسیایی در اردیبهشت سال آینده اشاره کرد و افزود: مجوز میزبانی این رقابت‌ها را گرفتیم ولی اختلافاتی در نحوه اجرا و قوانین فدراسیون آسیایی با موازین ما وجود دارد که اگر حل شود کردستان یکی از استان های مورد نظر برای میزبانی است.

وی تاکید کرد: فدراسیون اساس کار را بر آموزش و برگزاری دوره‌های داوری و مربی‌گری گذاشته است، چراکه آموزش سطح کیفی این رشته ورزشی و سلامت ورزشکاران را تضمین می‌کند.

کردستان قطب مچ‌اندازی کشور

رئیس هیات بدنسازی کردستان هم گفت: برای دومین بار است که کردستان در ۲ سال اخیر، میزبانی رقابت‌های مچ اندازی قهرمانی کشور را برعهده گرفته است.

بهنام بهاری ادامه داد: کردستان از نظر ورزشکار و کسب مدال، قطب مچ‌اندازی در سطح کشور است و امکان میزبانی این رقابت‌ها را دارد، همچنانکه سال گذشته نیز در بخش مردان و زنان مسابقات کشوری را برگزار کرد.

وی افزود: ۱۰ سال است که رشته مچ‌اندازی در کردستان فعالیت می‌کند و خوشبختانه ورزشکاران و قهرمانان خوبی در سطح ملی داریم که مدال های ارزشمندی کسب کرده‌اند.

رئیس هیات بدنسازی کردستان یادآور شد: استقبال خوبی از این رشته ورزشی در استان به ویژه در شهرستان‌های قروه، سنندج و دیواندره وجود دارد و ورزشکاران مستعدی(از جمله "علی راستگو") داریم.

بهاری البته از عدم حمایت دستگاه‌ها از اداره کل ورزش و جوانان گرفته تا دیگر ارگان‌ها انتقاد داشت و گفت: مچ اندازی استان صاحب رتبه است و درخواست ایجاد خانه مچ اندازی دادیم که امیدواریم محقق شود.



حضور یکی از قهرمانان و رکورداران مچ‌اندازی آسیا

مهدی عبدولی که در لیگ جهانی مقام اول را کسب کرده، سه بار بهترین مچ‌انداز آسیا و ۱۸ بار هم نفر اول ایران شده است در گفت و گو با ایرنا سطح مسابقات را خوب دانست و گفت: بعد از پنج سال باز هم در رقابت‌ها دارم شرکت می‌کنم و استقبال بسیار خوبی شده است.

او ادامه داد: در رشته مچ اندازی از نظر فنی مشکل داریم؛ دانش داوران و سطح کیفی بازی‌ها باید ارتقا پیدا کند، چراکه استعدادهای خوبی داریم.

سطح بالای مسابقات

بهروز عباسی نایب قهرمان و رتبه سوم مچ‌اندازی آسیا، رییس کمیته داوران مچ‌اندازی ایران و سرداور این مسابقات هم گفت: سطح مسابقات فوق العاده بالا است و به عنوان ورزشکار کردستانی در این دوره از رقابت‌ها حضور دارم.

پویا جهانگیری عضو باشگاه هدف دوشان سنندج هم که در وزن ۸۰ کیلوگرم و رده سنی جوانان شرکت کرده است، سطح برگزاری این رقابت‌ها را عالی توصیف کرد.

نفرات برتر اوزان مختلف رده های سنی این مسابقه با دعوت فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام کشور در اولین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی مچ اندازی کشور برای شرکت در رقابت‌های قهرمانی آسیا، حضور پیدا خواهند کرد.

مسابقات قهرمانی مچ اندازی بانوان و آقایان آسیا اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha