۲۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۵۰
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85053189
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پنج هزار اصله نهال در جاده مراوه‌تپه به کلاله غرس شد
درختکاری ۲ طرف جاده مراوه‌تپه به سمت کلاله

گنبدکاووس - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مراوه‌تپه گفت: همزمان با هفته منابع طبیعی پنج هزار اصله نهال از گونه "سنجد تلخ" در ۲ طرف جاده اصلی این شهرستان مرزی به سمت شهرستان کلاله حدفاصل "گردنه چناران به سمت ۲ راهی آق امام" کاشته شد.

محمد برزین روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این تعداد نهال به طول ۱۵ کیلومتر ( هر طرف جاده ۷.۵ کیلومتر) در مدت سه روز توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مراوه‌تپه و با همراهی و همکاری فرمانداری، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، حفاظت محیط زیست، برخی واحدهای تولیدی، نیکوکاران و دوستداران و همیاران طبیعت این شهرستان غرس شد.

وی افزود: کاشت این نهال‌ها در راستای تحقق پویش کاشت یک میلیارد اصله نهال و همچنین به منظور افزایش سطح فضای سطح سبز، جلوگیری از آلودگی‌ها، کاهش گازهای گلخانه‌ای و ایجاد مکانی مناسب برای استراحت مردم مراوه‌تپه و مسافران به این شهرستان انجام شد.

برزین اضافه کرد: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مراوه‌تپه همچنین در هفته بزرگداشت منابع طبیعی تعداد ۶۱ هزار و ۵۰۰ اصله انواع نهال مثمر و غیرمثمر به صورت رایگان بین اهالی این شهرستان با همکاری برخی نهادها مانند بنیاد علوی، کمیته امداد و جهادکشاورزی توزیع کرد.

۵ هزار اصله نهال در جاده مراوه‌تپه به کلاله غرس شد
درختکاری ۲ طرف جاده مراوه‌تپه به کلاله

رییس اداره منابع طبیعی مراوه‌تپه ادامه داد: از نهال‌های توزیع شده، ۳۸ هزار و ۵۰۰ اصله گونه‌های "سنجد تلخ، اقاقیا، انواع سرو، صنوبر، توت و کاج" توسط این اداره و ۲۳ هزار اصله نهال "توت" هم توسط برخی ادارات و نهادها مانند بنیاد علوی، مجمع خیرین محمد ایشان، کمیته امداد و جهادکشاورزی در راستای اجری طرح نوغانداری و توانمندسازی خانواده‌ها بین اهالی مرزنشین مناطق شهری و روستایی این شهرستان توزیع گردید.

وی بیان داشت: نهال‌کاری محوطه آرامگاه مختومقلی فراغی و ۲ هکتار بوستان حاشیه‌ای آن، امضای تفاهم نامه با دهیاران و شوراهای روستایی، آموزش و پرورش و شهرداری جهت کاشت نهال در حاشیه معابر و بوستان‌های روستایی و شهری و در مدارس و غرس ۱۰۰ اصله نهال به مناسبت یکصدمین سالگرد تاسیس جمعیت هلال احمر از دیگر برنامه‌های بزرگداشت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در مراوه‌تپه بوده است.

شهرستان ۶۷ هزار نفری مراوه‌تپه واقع در منتهی الیه شمال شرق استان گلستان، ۲۶۷ هزار هکتار عرصه‌ منابع طبیعی شامل ۴۷ هزار هکتار جنگل و ۲۲۰ هزار هکتار مرتع دارد.

توزیع ۶۱ هزار اصله نهال رایگان بین مرزنشینان مراوه‌تپه آغاز شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha