باز شدن پایِ رنگ قرمز کرونایی به مازندران

۲۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۱۴
کد خبر: 85053225
باز شدن پایِ رنگ قرمز کرونایی به مازندران

ساری – ایرنا – بررسی نقشه کرونایی مازندران نشان می دهد که یک شهر استان در وضعیت قرمز قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ،در هفته های اخیر طبق آمارهای ۲ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران و بابل ،روند تعداد مبتلایان به بیماری کرونا افزایشی بوده است و همچنین با ثبت فوتی ناشی از کرونا ،به نوعی نواخته شدن زنگ خطر این بیماری در استان به صدا درآمد.

هشدارها و توصیه های چند وقت اخیر مسوولان حوزه بهداشت و درمان مازندران مبنی بر رعایت پروتکل های بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری و افزایش آمارها آن محقق شده است و با ورود یک شهر به رنگ قرمز کرونایی بار دیگر بیماری کووید 19 در استان جان گرفت.

بنا به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ،تعداد شهرهای با وضعیت قرمز از یک به چهار و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۱۳ به ۲۳ شهر افزایش یافت.

همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۱۱۸ به ۱۸۶ و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۳۱۶ به ۲۳۵ شهر رسید.

باز شدن پایِ رنگ قرمز کرونایی به مازندران

براساس همین گزارش ، سوادکوه در وضعیت قرمز کرونایی و شهرستان گلوگاه در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

بهشهر، تنکابن، جویبار، رامسر، عباس آباد در وضعیت زرد کرونایی که وضعیت نسبتا پرخطر کرونایی به شمار می رود ،قرار دارند.

کلاردشت، آمل، بابل، بابلسر، چالوس، ساری، سوادکوه شمالی، سیمرغ، فریدونکنار، قائمشهر، محمودآباد، میاندورود، نکا، نور، نوشهر نیز فعلا وضعیت آبی کرونا خود را حفظ کردند.

پیش از این نیز معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران بر رعایت پروتکل های بهداشتی برای در امان ماندن از ابتلا به این بیماری تاکید کرد و گفت: علاوه بر زدن ماسک تزریق واکسن نیز در جلوگیری از ابتلا به بیماری تاثیر بسزایی دارد.

عباس علیپور افزود : کرونا از آن دسته بیماری های عفونی به شمار می رود که بدلیل قدرت بالای سرایت از طریق واکسیناسیون می توان آن را کنترل و مهار کرد.

وی ادامه داد : ورود مازندران به رنگ های پرخطر کرونایی نشان دهنده کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه است که منجر به بروز چنین شرایطی شده است .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران میزان رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم در استان را حدود ۴۰ درصد اعلام کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha