خطر طغیان کرونا در مازندران؛ روند افزایشی مراجعات سرپایی به مراکز درمانی

ساری- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی مازندران از افزایش تعداد بیماران کرونایی سرپایی استان خبرداد و گفت: پیش از این ‌در هفته گذشته این افزایش بیماران کرونایی در بخش بستری بود.

عباس علیپور روز پنچشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیشتر و هفته گذشته تعداد موارد بستری بیماران کرونایی در مازندران حدود ۷۰درصد افزایش یافت و اکنون با فرایند صعودی شدن ابتلا افراد به این بیماری تعداد مراجعات سرپایی کرونایی استان نیز افزایش یافته است.

وی ادامه داد : همچنین نمونه گیری کرونا ۳۰ درصد افراد علامت دار استان مثبت است و آنها به این بیماری مبتلا شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران با اشاره به فوت ۶ مازندرانی براثر ابتلا به کرونا در یک هفته اخیر گفت: تعدادی از این افراد حتی یک نوبت واکسن تزریق نکردند و یا ۶ ماه از آخرین تزریق آنها سپری شده بود.

علیپور با تاکید بر اینکه تزریق واکسن کرونا برای بیماران زمینه ای و سالمندان ضروری است تا در برابر این بیماری مصون بمانند، اضافه کرد: تمامی فوتی های اخیر کرونا در مازندران هم بیش از ۷۰ سال سن داشتند و هم به یکی از بیماران زمینه ای مبتلا بودند.

وی تمامی این موارد را نشان دهنده تاثیر تزریق واکسن در مصونیت افراد در مقابل بیماری برشمرد و ادامه داد: اصلی ترین عامل بروز چنین وضعیتی کاهش اثرگذاری واکسن بدلیل افزایش فاصله میان زمان تزریق واکسن است.

علیپور همچنین در خصوص توصیه های کرونایی نوروزی گفت: در دید و بازدیدهای عید نوروز مردم حتما پروتکل های بهداشتی بویژه ماسک زدن را رعایت کنند.

وی ادامه داد: حتما در مکان های پرتجمع پنجره های اتاق باز شود تا تهویه هوا انجام شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران از افرادی که علامت دار هستند خواست تا حتما تست کرونا بدهند تا در صورت ابتلا به بیماری کارهای درمانی خود را انجام دهند.

وی گفت: افرادی که علامت های بیماری دارند تا زمانیکه دارای علائم هستند در منزل بمانند و از دید و بازدید عید خودداری کنند.

به گفته علیپور در ایام تعطیلات نوروز مراکز واکسیناسیون و آزمایشگاهی برای تزریق واکسن و انجام تست فعال هستند.

براساس آخرین نقشه رنگبندی کرونایی مازندران در حال حاضر ۲ شهرستان گلوگاه و سوادکوه در وضعیت قرمز قرار دارند و کلاردشت و رامسر ۲ شهرستانی هستند که در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

همچنین نکا، قائمشهر، فریدونکنار و تنکابن شهرستان هایی هستند که وضعیت رنگبندی آنها زرد است. بهشهر، میاندورود، ساری، سیمرغ، سوادکوه شمالی، بابل، بابلسر، محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس و عباس آباد شهرهای با رنگ آبی یا همان وضعیت عادی قرار دارند.

وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر به شرایطی اطلاق می‌شود که در یک شهر از هر صد هزار نفر، دست‌کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شوند.

به گزارش ایرنا، رنگ نارنجی به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است و آمار روزانه بستری در این مناطق بیشتر از ۶ نفر از میان یکصد هزار نفر جمعیت می باشد. وضعیت زرد به معنای نسبتا پرخطر کرونایی محسوب می شود. مناطقی که با این رنگ مشخص می شوند به این معناست که در آنجا بستری روزانه کرونایی در بیمارستان ها بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر جمعیت است.

رنگ آبی در فرهنگ ستاد مقابله با کرونا به معنی عادی است. این رنگ به مناطقی داده می شود که آمار بیماران کرونایی بستری روزانه در آنجا ۲ نفر به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت باشد.

بنا به اعلام ۲ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران و بابل طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۲مورد بستری بیماران جدید در مراکز درمانی این دانشگاه ها انجام شده است که تعداد بستری های این بیماری به ۹۷ نفر رسید و از این تعداد نیز ۱۷ نفر در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha