پنج هزار و ۶۰۰ فرصت شغلی از سوی کمیته امداد استان سمنان ایجاد شد

سمنان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان گفت: پنج هزار و ۶۰۰ فرصت شغلی از ابتدای امسال تا کنون برای مددجویان کمیته امداد استان با ارایه وام اشتغالزایی، مشاوره و راهنمای شغلی ایجاد شد.

محمد حسین ذوالفقاری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ابراز کرد: ایجاد پنج هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان و کارجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان در سال جاری پیش‌بینی شده بود و اکنون سمنان جزو استان‌های پیشتاز در ایجاد فرصت شغلی برای جامعه هدف است.

وی یکی از راه های موثر در توانمندی مددجویان را ایجاد فرصت شغلی برشمرد و افزود: اشتغالزایی مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان با تمرکز بر مهارت‌آموزی و پرداخت وام کم‌بهره انجام شد.

به گفته وی، برای اشتغالزایی مددجویان و کارجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان متناسب با حرفه و بر پایه مشاوره شغلی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان وام با کارمزد چهار درصد پرداخت شد.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان درباره نحوه پرداخت وام اشتغالزایی، افزود: درخواست اشتغال به دفاتر سراسر کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان ارایه می‌شود و پس از مشاوره شغلی، آموزش مهارتی، احصاء و استعدادسنجی، این افراد با راهنمای راهبران شغلی و مراکز تخصصی اشتغال با دریافت وام اشتغالزایی طرح اشتغال خود را اجرا خواهند کرد.

پنج هزار و ۶۰۰ فرصت شغلی از سوی کمیته امداد استان سمنان ایجاد شد

وی یادآور شد: برخی از مددجویان و افراد نیازمند جویای کار زیر پوشش اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان از طریق معرفی به کاریابی‌ها مشغول به کار شدند.

ذولفقاری اظهار کرد: فرصت‌های شغلی ایجاد شده برای مددجویان و کارجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان در زمینه‌های مختلف مانند کشاورزی، دامداری، راه‌اندازی اقامتگاه بومگردی، صنایع دستی، خدمات، کشاورزی، صنعتی و معدنی است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان افزود: رویکرد کمیته امداد به به عنوان یک نهاد حمایتی توانمندی و خودکفایی خانواده‌هاست و رفع فقر مطلق و ایجاد درآمد پایدار در گرو آموزش‌های مهارتی است.

بر پایه آخرین آمار ارایه شده، ۱۷ هزار و ۵۸۰ خانوار در قالب ۳۸ هزار و ۸۲ نفر زیر پوشش کمیته‌امداد امام خمینی(ره) استان سمنان هستند که از این جمعیت زیر پوشش ۷۲ درصد معیشت‌بگیر و ۲۵ درصد غیرمعیشت‌بگیر است.

بر پایه سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ کشور، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع افزون بر ۷۰۲ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha