۲۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۲۹
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85053839
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۵ طرح اشتغالزایی کمیته امداد در آستارا افتتاح شد

۲۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۲۹
کد خبر: 85053839
۱۵ طرح اشتغالزایی کمیته امداد در آستارا افتتاح شد

آستارا- ایرنا- ۱۵ طرح اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در آستارا به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری روز شنبه در آیینی با حضور فرماندار، فرمانده سپاه ناحیه و جمعی از مسئولان این شهرستان به صورت نمادین افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) آستارا در این آیین تشریح کرد: ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور اجرای طرح‌های مختلف اشتغالزایی برای مددجویان زیر پوشش در این شهرستان برای سال جاری در نظر گرفته شده بود که تا امروز ۲۴۰ میلیارد ریال برای ۳۰۰ طرح اختصاص یافته و ۳۵۷ فرصت شغلی ایجاد شده است.

بهرام تسلی‌نیا افزود: مبلغ باقی مانده از این اعتبار در دست بانک‌ها است و با توجه به نزدیکی عید نوروز و پرداخت قطره چکانی تسهیلات، تخصیص کامل اعتبار مورد نظر تا پایان سال ممکن نیست اما ضمانت‌های لازم از متقاضیان گرفته شده و بخشی از پرداخت‌ها پس از تعطیلات نوروزی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به ۱۴ اسفند، سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: افتتاح یک طرح به صورت نمادین برای هر شهرستان به همین مناسبت برنامه‌ریزی شده بود که در شهرستان آستارا هم ۱۵ طرح با اعتبار ۱۸ میلیارد ریال امروز افتتاح شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) آستارا اضافه کرد: طرحی که به نمایندگی از ۱۴ طرح دیگر افتتاح شد نیز در زمینه پرورش گاوشیری با اشتغال ۲ نفر در روستای بیجاربین بود که برای اجرای آن ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اختصاص داده شده بود.

وی اظهار کرد: برای سال آینده نیز ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور اجرای طرح‌های اشتغالزا در شهرستان آستارا در نظر گرفته خواهد شد که ۲ برابر نسبت به اعتبارهای امسال رشد خواهد داشت.

۱۳ هزار نفر در قالب ۶ هزار خانوار در حال حاضر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهرستان آستارا قرار دارند و از خدمات متنوع این نهاد از جمله دریافت مسمتری برخوردار هستند.

شهرستان آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در منتهی الیه غرب استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha