۲۰ اسفند ۱۴۰۱، ۲۳:۰۷
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85054214
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس پلیس رژیم صهیونیستی: کناره گیری نخواهم کرد

۲۰ اسفند ۱۴۰۱، ۲۳:۰۷
کد خبر: 85054214
رئیس پلیس رژیم صهیونیستی: کناره گیری نخواهم کرد

تهران-ایرنا- یعقوب شبتای رئیس پلیس رژیم صهیونیستی شنبه شب با اذعان به تصمیم اشتباه خود برای برکناری فرمانده پلیس تل آویو به دستور بن گویر، گفت که خودم کناره گیری نخواهم کرد.

به گزارش ایرنا از رسانه‌های فلسطینی، شبتای اظهار کرد، به خاطر جلوگیری از این که ارگان پلیس سیاسی نشود و دفاع از حق تظاهرات، هرگز از مقام خود کناره گیری نمی‌کنم.

رئیس پلیس رژیم صهیونیستی افزود: در ارزیابی برای برکناری فرمانده پلیس تل آویو به درخواست "ایتامار بن گویر" وزیر امنیت داخلی اشتباه کردم.

اظهارات وی درحالی مطرح می شود که بن گویر در این باره، برکناری "عامی اشاد" رئیس پلیس تل آویو را به گردن شبتای انداخت و گفت: از زمانی که پست گرفته ام، رئیس پلیس اسرائیل به اطلاع من رساند که فرمانده پلیس تل آویو نا کارآمد است.

بن گویر همچنین گفت که فرمانده جدید پلیس تل آویو پس از ماه مبارک رمضان منصوب خواهد شد.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب رئیس پلیس تل آویو را برکنار کرد.

هرچند گفته شده که برکناری این افسر پلیس به خاطر ناتوانی در کنترل تظاهرات روز پنجشنبه بوده، اما علت اصلی را می توان در عدم اطاعت و سرپیچی از بن گویر دانست.

سخنان شبتای برای عدم استعفا درحالی بیان می شود که منابع عبری زبان در مناسبت های مختلف اعلام کردند که اختلاف میان شبتای و بن گویر به اوج رسیده بطوری که زمزمه برکناری شبتای به گوش می رسد.

روزنامه جروزالم پست چاپ سرزمین های اشغالی در این باره نوشت که اختلافات میان بن گویر و شبتای به اوج خود رسیده است، به طوری که این دو نفر این هفته پس از آن که بن گویر از پلیس خواست که با شدت منازل فلسطینیان در قدس شرقی را تخریب کنند، با یکدیگر درگیر شدند.

براساس گزارش این روزنامه، بن گویر پیشتر اعلام کرد که به دنبال آن است که محله "العیساویه" در قدس را بطور کامل ببندد، پیش از آن که اعتراف کند که به علت مسائل حقوقی پیرامون این تصمیم قادر به این کار نخواهد بود.

بن گویر پس از آن به شبتای دستور داد که برای عملیات "دیوار دفاع ۲" در قدس شرقی آماده باشد.

این روزنامه نوشت که شبتای بارها از بن گویر در برخورد با معترضان که علیه اصلاحات قضایی به خیابان‌ها می‌آیند، انتقاد کرده است.

بن گویر که تندروترین وزیر کابینه رژیم صهیونیستی است در ماه های اخیر با اعمال خشونت علیه زیردستان و نیز مردم فلسطین، موجب تشدید تنش ها در سرزمین های اشغالی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha