۲۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۳۰
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85054820
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۳ تیم پلیس خراسان شمالی در طرح نوروزی به خط شدند

۲۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۳۰
کد خبر: 85054820
۵۳ تیم پلیس خراسان شمالی در طرح نوروزی به خط شدند

بجنورد-ایرنا- رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: ۵۳ تیم پلیس برای ایمنی در جاده ها و تامین امنیت در استان برای روزهای تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ به خط شدند.

سرهنگ رحمان اسپیدکار روز یکشنبه در حاشیه جلسه ستادمدیریت بحران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:‌ از مجموع این تعداد تیم پلیسی؛ سه تیم کنترل به صورت نامحسوس در جاده های استان فعال می شوند.

وی تردد وسایل نقلیه سنگین را از مشکلات اصلی جاده های استان در ایام نوروز دانست و افزود: با وجود اینکه این موضوع بارها در جلسات مختلف تاکید شده ولی اقدامی در راستای محدودیت وسایل نقلیه سنگین توسط دستگاه های ذیربط انجام نشده است.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی بر تامین اتوبوس جایگزین در زمان حوادث جاده ای تاکید کرد و گفت: سال های گذشته مواردی بوده که اتوبوس دچار مشکل شده ولی وسیله نقلیه جایگزین تامین نشد که باعث گلایه مندی مسافران خواهد شد.

ایمن سازی ۶۲ نقطه پرتصادف

وی در ادامه تصریح کرد: ۱۰۷ نقطه پرتصادف و حادثه خیز در جاده‌های این استان شناسایی که امسال ۶۲ نقطه از این تعداد اصلاح و برچیده شده است.

اسپیدکار عنوان کرد: اینک برچیده شدن پنج نقطه حادثه خیز در سطح جاده های استان در دستور کار قرار دارد و انجام اقدامات اصلاحی سایر نقاط پرتصادف جاده های استان در سال آتی انجام می شود.

کاهش ۱۲ درصدی تصادفات فوتی

وی ادامه داد: امسال تعداد تصادفات فوتی به نسبت سال گذشته ۱۲ درصد کاهش و تعداد تصادفات جرحی نیز ۹ درصد کاهش داشت.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: بیشترین تصادفات این استان مربوط به کیلومتر یک تا پنج هر شهر بوده به نوعی ۴۹ درصد تصادفات در محورهای اصلی و ۵۱ درصد محورهای فرعی در ورودی به شهرها اتفاق افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ۶۸ درصد علت تصادف های جاده ای این استان عدم توجه جلو بوده است.

طول راه های خراسان شمالی بدون احتساب راه های روستایی، یکهزار و ۳۴۳ کیلومتر است که ۱.۵۴ درصد از راه های کشور را به خود اختصاص داده است.

اکنون ۱۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۴۳۲ کیلومتر راه اصلی و ۷۴۵ کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha