هدفگذاری تولید آبزیان در گلستان تولید ۵۰ هزار تن تا سال ۱۴۰۴ است

گرگان - ایرنا  - مدیرکل شیلات گلستان گفت‌: هدفگذاری تولید آبزیان در این استان شمالی تا پایان سال ۱۴۰۴ تولید ۵۰ هزار تن انواع ماهی و آبزی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل جباری عصر یکشنبه در نخستین جشنواره بزرگ طبخ آبزیان( ماهی و میگو) استان در گرگان، افزود: تولید آبزیان در گلستان ۲۰ هزار تن در سال است که عمده آن به بازارهای خارج استان فرستاده می‌شود.

وی با تاکید بر سرمایه‌گذاری در مصرف ماهی و میگو ادامه داد: سرانه مصرف این محصول در گلستان، ۱۰.۸ کیلوگرم به ازای هر نفر و سرانه کشور ۱۳.۸ کیلوگرم است.

وی گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه مصرف ماهی و میگو در سبد غذایی ساکنان گلستان یکی از برنامه‌های مهم این اداره کل بوده و با جدیت هم دنبال می‌شود.

جباری از سرمایه‌گذاری در افزایش تولید ماهی و میگو در گلستان خبر داد و گفت: امسال بیش از ۳ هزار تن میگو در استان برداشت شد که از طریق آن زمینه اشتغال ۲ هزار و ۴۰۰ نفر در منطقه محروم و مرزی گمیشان به وجود آمد.

هدفگذاری تولید آبزیان در گلستان تولید ۵۰ هزار تن تا سال ۱۴۰۴ است

جباری ادامه داد: اکنون ۱۰ طرح پرورش ماهی خاویاری در سطح استان فعال است.

مدیرکل شیلات گلستان، توسعه پرورش ماهی در قفس در سواحل خزر، مراکز پرورش ماهیان گرمابی در نواحی شمالی و سردآبی در مناطق جنوبی و پرورش ماهی در منزل را از جمله طرح‌های مهم این اداره کل برشمرد و گفت: این سرمایه‌گذاری ضمن ترویج فرهنگ مصرف غذای سالم، به افزایش سرانه درآمد ساکنان استان منجر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha