۲۲ اسفند ۱۴۰۱، ۷:۳۰
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85055415
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رفع مشکل ترافیک کامیون‌های صادراتی در آستارا+فیلم

آستارا- ایرنا- فرماندار آستارا از تلاش‌ها برای برطرف شدن مشکل توقف و ترافیک کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی و ترانزیتی در نقاط مختلف این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا، عنایت رضایی‌پور یکشنبه‌شب در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به مسائلی ترافیکی شهرستان مرزی بندر آستارا که مشکلاتی را برای شهروندان در ورودی شهر ایجاد می‌کرد، امشب با همکاری بسیج، سپاه، مرزبانی، فراجا، پلیس راه و راهداری رزمایش ساماندهی کامیون‌های حامل کالاهای ترانزیتی و صادراتی انجام شد.

وی افزود: این رزمایش برای مدیریت رفت و آمد کامیون‌های ترانزیتی و صادراتی در سطح شهر آستارا برای کاهش ترافیک برگزار شد که بر اساس آن اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زمینی در جنب باغ پرندگان و دانشگاه آزاد برای ساماندهی کامیون‌ها زیرسازی و آماده کرد.

فرماندار آستارا بیان کرد: محوطه پایانه بار شهرستان پس از این اقدام از کامیون‌هایی که پیش‌تر در آن پارک بودند، خالی شده است و با همکاری و پشتیبانی راهداری و فراجا تلاش می‌شود تا شرایط در روزهای آینده به سمت بهبود پیش برود و در تعطیلات نوروزی وضعیت خوبی را برای حضور گردشگران و مسافران عزیز داشته باشیم.

وی اضافه کرد: این رزمایش در صورت نیاز در سایر روزهای خاص سال نیز برگزار خواهد شد.

مسیر منتهی به ورودی شهر در محدوده پایانه بار آستارا در چند ماه گذشته شاهد تراکم کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی و ترانزیتی بود.

تجمع و ترافیک کامیون‌های حامل محصول‌ها و کالاهای ترانزیتی و صادراتی در محدوده آستارا به ویژه پایانه بار و گمرک زمینی این شهرستان موجب بروز برخی مشکلات و نارضایتی شهروندان و فعالان حوزه حمل و نقل، ترانزیت و صادرات شده بود.

شرایط کنونی از وجود دست‌کم یک‌هزار و ۷۰۰ دستگاه کامیون در نقاط مختلف شهرستان مرزی بندر آستارا حکایت دارد.

گمرک بندر مرزی آستارا به عنوان یکی از قدیمی‌ترین گمرکات کشور در امور واردات و صادرات قطعی، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، ترانزیت داخلی و خارجی، مبدا و مقصد کارنه‌تیر، کاپوتاژ، امور مسافری، مرجوعی، امانت‌های پستی و قضایی فعالیت دارد.

شهرستان آستارا که سه گمرک زمینی، ریلی و دریایی دارد، با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در منتهی الیه غرب استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha