۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۰۹
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85055536
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مردم خراسان شمالی پارسال ۵۳ درصد بیشتر کتاب به امانت گرفتند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی گفت: شهروندان استان پارسال ۶۲۷ هزار و ۳۷۹ جلد کتاب از کتابخانه‌ها به امانت گرفتند که نسبت به سال قبل از آن ۵۳ درصد رشد یافت.

مهدی آریان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کتاب‌های کودک و نوجوان، ادبیات و رمان، روانشناسی، علوم کاربردی و علوم دینی به ترتیب بیشترین امانت را به خود اختصاص داده‌اند.

به گفته وی؛ سال ۱۴۰۰ اعضای کتابخانه های عمومی این استان ۳۳۳ هزار و ۸۲۸ جلد کتاب به امانت گرفته بودند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی افزود: پارسال نرخ امانت کتاب به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت در این استان ۷۱.۵۲ جلد است که در سال ۱۴۰۰ این شاخص ۳۸ جلد بود.

وی عنوان کرد: تعداد ۷۲ باب کتابخانه های عمومی این استان در سال ۱۴۰۰ بود که با افزوده شدن پنج باب کتابخانه عمومی در سال ۱۴۰۱ به ۷۷ باب رسید که هفت درصد رشد را نشان می دهد.

افزایش سرانه تعداد کتابخانه

آریان تصریح کرد: سرانه تعداد کتابخانه های عمومی در سال ۱۴۰۰ به ازای هر ۲۵ هزار نفر جمعیت ۲.۰۵ بود که ۱۴۰۱ به ۲.۱۹ رسیده است.

وی زیر بنای کتابخانه های عمومی این استان در سال ۱۴۰۰ را ۲۰ هزار و ۷۷ متر مربع عنوان کرد و افزود: زیر بنای کتابخانه های استان در سال ۱۴۰۱ با ۳۲ درصد رشد به ۲۶ هزار و ۴۳۲ متر مربع رسید.

آریان خاطرنشان کرد: تعداد کتاب های کتابخانه های عمومی استان نیز با هفت درصد رشد از تعداد ۹۰۹ هزار و ۴۲۴ جلد کتاب به ۹۶۹ هزار و ۳۱۲ جلد کتاب در سال گذشته رسید.

وی افزود: سرانه کتاب در سال ۱۴۰۰، ۱۰۳.۶۷ جلد کتاب به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت و در سال ماقبل از آن ۱۱۰.۵۰ است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی گفت: ۴۵ هزار و ۹۶۶ نفر در سال ۱۴۰۰ در کتابخانه های عمومی این استان عضو بودند که با ۲۵ درصد رشد در سال ۱۴۰۱ به ۵۷ هزار و ۵۹۹ نفر رسیده است.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی به مرکزیت بجنورد، شامل ۹ شهرستان بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان، راز و جرگلان، فاروج، جاجرم، گرمه و بام و صفی آباد است.

خراسان شمالی ۲۵ نقطه شهری دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha