۴۶۲ تاییدیه ایمنی آسانسور در خراسان شمالی صادر شد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل استاندارد خراسان شمالی گفت: امسال ۴۶۲ فقره گواهی تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور بعد از حدود ۸۰۰ بازرسی توسط کارشناسان و شرکت‌های همکار در این استان صادر شد.

فهیمه مهمان نواز روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بعد از بازرسی های انجام شده برای ۱۴۱ دستگاه آسانسور هم تمدید گواهینامه ایمنی و کیفیت صادر و ۱۰ دستگاه آسانسور ناایمن نیز پلمب شد.

وی افزود: از سال ۹۴ تاکنون در مجموع سه هزار و ۵۶۹ درخواست در سامانه مدیریت بازرسی آسانسور استان ثبت شد که در مجموع سه هزار و ۴۶ تاییدیه ایمنی صادر شده است.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اعتبار تاییدیه های آسانسور یک ساله است و در صورت انجام نشدن سرویس و نگهداری مستمر توسط شرکت های مجاز و انجام نشدن بازرسی ادواری سالیانه توسط شرکت های صلاحیت دار، مسوولیت حوادث و سوانح احتمالی متوجه مالکان و مدیران ساختمان ها و شرکت طرف قرارداد است.

وی اضافه کرد: تعداد آسانسورهای دستگاه های اجرایی در دسترس این اداره کل نیست و می بایست توسط شرکت سرویس و نگهدار برای شروع فرآیند بازرسی در سامانه مدیریت بازرسی آسانسور ثبت شود.

مهمان نواز یادآور شد: الزام استانداردسازی آسانسورهای دستگاه های اجرایی همانند تمامی آسانسورهای نصب شده با توجه به استاندارد اجباری، به صورت مداوم به دستگاه های اجرایی ابلاغ می شود و مطابق با مصوبات شورای استاندارد استان در دوره های متوالی تمامی دستگاه های اجرایی ملزم به اخذ تاییدیه ایمنی در ساختمان های زیرمجموعه هستند.

وی عنوان کرد: نبود پیگیری مناسب شرکت های نصاب آسانسور برای اخذ تاییدیه ایمنی قبل از راه اندازی آسانسور و نبود پیگیری مالکان و مدیران ساختمان برای استانداردسازی آسانسورها و عدم توقف بهره برداری از آسانسورهای فاقد تاییدیه ایمنی معتبر از مشکلات استانداردسازی آسانسورها در استان است.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی افزود: آسانسورهای بدون تاییدیه ایمنی معتبر می بایست خاموش و از بهره برداری خارج شوند.

در استان خراسان شمالی چهار شرکت با استفاده از توان ۶ بازرس نسبت به بازرسی و نظارت های دوره ای از آسانسور فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha