۲۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۴۹
کد خبر: 85055692
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

تابلوهای دوزبانه راهنمای گردشگری معبدآناهیتا نصب شد

کرمانشاه - ایرنا - مدیر پایگاه بنای معبد آناهیتا کنگاور از نصب تابلوهای دوزبانه راهنمای گردشگری و معرفی این بنای فاخر با اعتبار یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال خبر داد.

«مرتضی گراوند» روز دوشنبه در حاشیه بازدید فرماندار کنگاور از تابلوهای راهنمای گردشگری معبد آناهیتا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: باتوجه به اینکه بیش از ۵۰ سال از عمر فعالیت های پژوهی و باستان شناختی بنای تاریخی معبد آناهیتا می گذرد برای اولین بار تابلوهای معرفی این اثر شاخص به دو زبان انگلیسی و فارسی نصب شد.

وی ادامه داد: بنابراین با توجه به گستردگی محوطه و وجود عناصر شاخص معماری در این تک بنا به تفصیل برای تک تک عناصر معماری تابلوهای دو زبانه طراحی و نصب شده است.

تابلوهای دوزبانه راهنمای گردشگری معبدآناهیتا نصب شد

مدیر پایگاه بنای معبدآناهیتا کنگاور در خصوص روانی و سادگی در خوانش متون تابلوهای راهنما نیز توضیح داد: از آنجایی که باستان‌شناسی و موضوعات مرتبط با آن کاملا تخصصی است در نوشتار تابلوها سعی شده جهت درک عموم و اهمیت و جایگاه این اثر به زبان ساده نوشتار شود.

بنای معروف به معبد آناهیتا در مرکز شهر کنگاور واقع شده است، این بنا بر روی تپه طبیعی با حداکثر ارتفاع ۳۲ متر نسبت به زمین‌های اطراف ساخته شده و در گوشه شمال غرب این بنا امام زاده ابراهیم قرار دارد. معبد آناهیتا که برای آناهیتا، الهه آب و باروری احداث شده در سه صفه به طور طبقاتی (زیگوراتی) و به صورت چهار ضلعی در ابعاد ۲۲۰ * ۲۰۹ متر بنا شده است.

تاریخ احداث این اثر دقیقا مشخص نیست اما با توجه به ساخت معابد با فضای رو باز که از دوره اردشیر دوم هخامنشی به بعد مرسوم شده، این بنا را به دوره های هخامنشی، اشکانی و ساسانی نسبت می دهند.

این بنا بر روی تپه‌ای با ارتفاع ۳۲ متر و در ابعاد ۲۰۹ متر در ۲۲۴ متر ساخته شده است.

تابلوهای دوزبانه راهنمای گردشگری معبدآناهیتا نصب شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha