۲۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۲۷
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85055798
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حذف رشته‌های تکراری از دانشگاه‌ها، جزو اولویت‌های وزارت علوم است

گنبدکاووس- ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر راه‌اندازی رشته‌های غیرتکراری در دانشگاه‌ها، گفت: تلاش می‌کنیم رشته‌های دانشگاهی که مشابه آن در استان‌ها وجود دارد دوباره ایجاد نشود.

محمدعلی زلفی‌گل روز دوشنبه در جریان سفر به گنبدکاووس در جمع خبرنگاران صدا و سیما و ایرنا اظهارکرد: برای توسعه رشته‌ها موظف هستیم مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص ساماندهی آموزش عالی در رشته‌ها را مد نظر قرار دهیم.

وی افزود: تلاش داریم در هر استان رشته‌هایی که مشابه آن وجود دارد دوباره ایجاد نشود بلکه رشته‌های جدیدی را بیاوریم که بتواند پاسخگو سلایق مختلف جامعه باشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در خصوص کسانی که در دانشگاه قبول شدند و مغایرت معدل دارند موظف هستیم که حق و حقوق دیگران را هم حفظ کنیم لذا سازمان سنجش بررسی می‌کند در صورتی که مغایرت معدل آنان زمینه ضایع شدن حق افراد بعدی را ایجاد نکند بتوانند ادامه تحصیل دهند.

زلفی‌گل ادامه داد: در صورتی که با این مغایرت معدل حق دیگران ضایع شود، نمی‌توان کاری انجام داد و تلاش بر این است برای سال آینده وزارت آموزش و پرورش به موقع اطلاعات معدل‌ها را در اختیار ما قرار دهد.

به گزارش ایرنا، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای شرکت در آیین تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید دانشگاه دولتی گنبدکاووس به این شهرستان سفر کرد.

گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است و تنها دانشگاه دولتی آن هم اکنون حدود ۴ هزار دانشجو در ۷۲ کد رشته با ۱۳۶ عضو هیات علمی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha