هواشناسی استان سمنان نسبت به بارش باران و احتمال تگرگ هشدار زرد اعلام کرد

سمنان- ایرنا- هواشناسی استان سمنان نسبت به بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق در غالب نقاط، احتمال بارش تگرگ و وزش باد نسبتا شدید برای امروز سه‌شنبه و فردا هشدار زرد اعلام کرد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش‌یابی، هشدار زرد هواشناسی استان به دلیل فعالیت سامانه بارشی، بارش رگباری و رعدوبرق، در ساعات بعد ازظهر و شب در برخی نقاط باد شدید و گرد و خاک است.

ایرج مصطفوی ابراز داشت: اختلال در تردد در محورهای استان سمنان به دلیل بارش باران، باد شدید، رگبار، رعد و برق، کاهش دید به دلیل وزش باد و مه‌آلودگی، احتمال جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها و احتمال ناشی از خسارت باد، مهمترین مخاطرات شرایط نامساعد جوی از سوی هواشناسی استان سمنان اعلام است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان، زمان پایان اثرات این سامانه ناپایدار جوی را روز چهارشنبه بیست و چهارم اسفند ۱۴۰۱ عنوان و اضافه کرد: خیزش گرد و خاک ناشی از وزش باد شدید و نسبتا شدید به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب در نقاط استان دور از انتظار نیست.

وی تاکید کرد: احتیاط در تردد در محورهای مواصلاتی استان، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، پرهیز از چرای دام در ارتفاعات، خودداری از تردد و توقف در زیر درختان خشک و کهنسال و ساختمان‌های در حال ساخت و استحکام سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها به دلیل باد شدید و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از خسارت باد، بارش باران مهمترین توصیه ها در این مدت است.

وی ادامه داد: امروز و فردا برای شهر سمنان هوای ابری و نیمه ابری در بعضی ساعت همراه با وزش باد شدید و بارش پراکنده و کمینه دمای هوای شهر سمنان ۱۳و بیشینه ۲۲ درجه سانتی‌گراد پیش بینی می شود.

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی استان ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم‌شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف دارد.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش‌بینی‌های جوی سمنان در تمامی اوقات شبانه روز است؛ علاوه بر این، برای اطلاع از آخرین وضعیت آب و هوایی شهرهای ایران، کاربران باید پیامکی حاوی پیش شماره شهر مورد نظر را به شماره ۲۰۱۳۴ ارسال کنند تا در کمتر از چند ثانیه اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند.

برای استعلام شرایط جوی در ۴۸ یا ۷۲ ساعت آینده باید این اعداد نیز به همراه پیش شماره برای سامانه ارسال شود، یعنی برای اطلاع از آب و هوای سمنان طی ۴۸ ساعت و ۷۲ ساعت آینده باید به ترتیب کدهای ۲۳۴۸ و ۲۳۷۲ را ارسال کرد، همچنین می‌توان به جای پیش شماره، نام شهر مورد نظر را به انگلیسی برای سامانه پیامکی سازمان هواشناسی پیامک کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha