۲۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۱۲
کد خبر: 85057292
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه شیراز: دشمن با خلاء آموزش احکام، بر فضای تبلیغی ما مسلط می شود

شیراز- ایرنا- نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: یکی از زمینه هایی که دشمن بسیار راحت فضای تبلیغی ما را می‌گیرد به خاطر این است که ما احکام را آموزش نمی دهیم.

آیت الله لطف الله دژکام، روز سه شنبه در همایش مبلغان شهرستان شیراز افزود: احکام یک چارچوبی ایجاد می‌کند که به سادگی دشمن نمی تواند نفوذ کند، مخالف اخلاق و معنویت و عرفان هم نیستم اما آنها جای احکام را نمی‌گیرد.
او اظهار داشت: کار ما در ماه رمضان‌ منحصر به بحث تبلیغ مهدویت نیست، گرچه یکی از رسالت‌هایی است که باید تبلیغ شود.
وی، خطاب به مبلغان گفت: بسته‌ای که برای تبلیغ انتخاب می‌کنید مهم است و باید از هر رسالت و مطلب مرتبط با مطالب دین یک بسته محتوایی به مخاطب ارائه دهید.
امام جمعه شیراز ادامه داد: مبلغان باید بسته ای شامل سه مجموعه تعالیم دین یعنی عقاید، اخلاق و احکام داشته باشند.
آیت‌الله دژکام افزود:ممکن است سخن ماخیلی آب و رنگ زیادی داشته باشد اما برای خدا نباشد و به همان اندازه تاثیرش کم می شود. بزرگان ما فرموده‌اند که اگر خودتان برای خدا نباشید مخاطب شما هم برای خدا نخواهد بود.
وی ادامه داد: باید حرف حق زده شود و مردم بدانند که عالمشان هر وقت لازم باشد حرف حق را میزند و خوف از غیر خدا ندارد و این ویژگی روحانی مبلغ است.
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز ادامه داد: پای کار دین ایستادن و ‌حمایت کردن از حرف حقی که امروز رهبر معظم انقلاب بیان می کنند بسیار مهم است و مردم اگر بدانند چقدر خوبی در حرف رهبری است تبعیت می‌کنند و این خوبی را شما باید جلوه دهید و دل مردم را نرم و همراه کنید و این کارهای خوبی است که در ماه رمضان منتظر شما عزیزان است.
آیت الله دژکام افزود: مطالب زیادی برای گفتن هست اما چگونگی بیان و ارائه آنها سلیقه می‌خواهد تا مخاطب داشته باشد. فکر کنیم و ببینیم مطلبی که می خواهیم ارائه دهیم آیا مخاطب آنرا می‌گیرد و چطور پاسخ می دهد و موانع پذیرش حرف ما چیست و سعی کنید این موانع برطرف شود تا حرف وقتی ارائه می شود به نتیجه مناسب برسد.
وی بیان کرد: بحث امر به معروف و نهی از منکر هم باید تاثیرگذار باشد و این تاثیرگذاری لوازم و شرایط بسیاری دارد و ما باید به خود و جامعه آمادگی دهیم و مسلما سخنان شما مبلغان موثر است و اگر منبر رفتیم و با مردم انس گرفتیم و تبلیغ مناسب کردیم قطعا این دل‌ها علاقمند به اسلام و قرآن است و همراهی خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha