فارس ، آموزه های کم نظیر در حوزه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دارد

شیراز-ایرنا- ظرفیت خوبی در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس در زمینه ترویج حقوق شهروندی وجود دارد و انتظار است با مشارکت کانون های مساجد در محورهای فرهنگی ، اجتماعی و حقوق شهروندی شاهد اتفاقات خوبی در این استان باشیم.

مدیر اجرایی کانون‌ فرهنگی هنری مسجدالنبی شیراز با اعتقاد به اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد موجب افزایش اعتماد به نفس در نوجوانان و جوانان می‌شوند،گفت:توسعه کانون‌های فرهنگی مساجد یکی از نیازهای اصلی و انکارناپذیر برای شکوفا شدن استعدادهای نوجوانان و جوانان است.

حجت الاسلام اسلام نطاق روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی مساجد مراکزی هستند که با همکاری پایگاه‌های مقاومت بسیج و با هدف تقویت هویت فرهنگی، دینی و ملی فعالیت می‌کنند.

مدیر اجرایی کانون‌های فرهنگی هنری مسجدالنبی شیراز ادامه داد: آشنا کردن مردم و اعضای کانون‌ها با ارزش‌های فرهنگی زمینه‌ساز ارتباط صمیمی و معاشرت سازنده اجتماعی در محیط مسجد است.

حجت‌الاسلام نطاق اضافه کرد: در این مراکز بستری فراهم می‌شود تا خدمت به مسجد، وجدان جمعی، خود اتکایی و قدرت تصمیم گیری در بین اصحاب مسجد تقویت شود؛ همچنین تلاش می‌شود تا برای رسیدن به هدف محور قرارگرفتن مسجد، در زندگی اهالی محله همدلی و همراهی لازم و مهارت کافی ایجاد شود.

وی با اشاره به نقش مؤثر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در تقویت خلاقیت نوجوانان و جوانان گفت: امروزه توسعه کانون‌های فرهنگی مساجد برای کودکان، نوجوانان و جوانان یکی از نیازهای اصلی و انکارناپذیر در راستای شکوفا شدن استعدادهای مختلف این اقشار و تقویت بنیان دینی و عقیدتی آنها محسوب می‌شود چرا که در این کانون‌ها هر فرد با قبول کردن مسئولیت متناسب با علاقه خود، ضمن ایجاد روحیه تعاون و همکاری به انجام کارهای مسجد نیز می‌پردازد و اینگونه اعتماد به نفس در کودک و نوجوان و بخصوص جوانان تقویت خواهد شد.

وی بیان کرد: این مراکز در حقیقت برای اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، ادبی، هنری، ورزشی، اجتماعی، علمی و مهارتی در جهت رشد و شکوفایی استعدادهای جوانان و نوجوانان در سراسر کشور تأسیس می‌شوند و هدف این مراکز تقویت هویت فرهنگی، دینی، ملی و غنی کردن اوقات فراغت است که در قالب برنامه‌های اردویی، کارگاه‌های آموزشی، انجمن‌ها و جشنواره‌ها برگزار می‌شود.

مدیر اجرایی کانون‌های فرهنگی هنری مسجدالنبی اظهار کرد: کانون شهدای مسجد النبی با بیش از ۱۵ سال سابقه فعالیت در عرصه فرهنگی هنری در سال ۱۴۰۱ حائز رتبه اول در استان فارس شد و به عنوان فعال و برتر استان فارس مورد تجلیل قرار گرفت؛ این کانون جزو ده کانون برتر در کشور شناخته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha