كانون هاي فرهنگي مساجد پاسخگوي نيازهاي متنوع جوانان و نوجوانان هستند

اصفهان - ايرنا - معاون فرهنگي هنري ستاد عالي كانون هاي مساجد كشور گفت: كانون هاي فرهنگي هنري مساجد پاسخگوي نيازهاي متنوع جوانان و نوجوانان با سلايق مختلف هستند.

مرتضي طاهريان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: تنوع برنامه هاي كانون هاي مساجد بستر مناسب و ارزشمند براي جذب جوانان و نوجوانان به مساجد با سلايق و نيازهاي متفاوت است.
وي بيان كرد: تشكيل خانه هاي فرهنگ ديجيتال، تشكيل گروه هاي هنري مانند سرود و تئاتر، برگزاري محافل ادبي، برگزاري كلاس هاي آموزشي، وجود بسترهاي ورزشي و مواردي از اين قبيل موجب شده كه جوان و نوجوان با توجه به نيازها و سلايق خود به اين كانون ها بيايد و عضو شود.
معاون فرهنگي هنري ستاد عالي كانون هاي مساجد كشور با اشاره به اينكه فعاليت هاي كانون هاي مساجد بايد متناسب با شان و جايگاه مساجد باشد، گفت: هم اكنون برنامه هايي كه متناسب با شان و جايگاه مساجد است در اين كانون ها انجام مي شود و تلاش بر گسترش تنوع برنامه ها و فعاليت هاست.
وي ادامه داد: جشنواره ها و مسابقات فرهنگي، هنري، علمي، ديني و كتابخواني به ميزباني استان هاي مختلف كشور برگزار مي شود كه اين تنوع برنامه ها و جشنواره ها نيز خود گامي اساسي در جذب جوانان و نوجوانان به مسجد بوده است.
طاهريان به پيوند عميق بين مسجد و قرآن و فعاليت هاي ديني اشاره كرد و گفت: فعاليت هاي ديني محور تمامي فعاليت هاي كانون هاي مساجد است زيرا كه بين مسجد و فعاليت هاي ديني و قرآني پيوند عميقي وجود دارد و بايد در اين مراكز اقدامات متنوع ديني و قرآني انجام شود.
وي خاطرنشان كرد: به دليل پيوند عميق به مسجد و قرآن و مباحث ديني، بايد اين دسته از برنامه ها با قوت و برنامه هاي جدي تري انجام شود.
هم اكنون يكهزار و ۷۰۰ كانون فرهنگي هنري در مساجد استان اصفهان داير است.
ت/مهد/ 7137/6994/ 6022 م