فوت ۲۲۲ نفر در جاده‌های استان یزد؛ شناسایی ۴۷۰۰ راننده پرخطر + فیلم

یزد- ایرنا- رییس پلیس راه استان یزد از فوت ۲۲۲ نفر و مصدومیت ۲۰۷۵ نفر در جاده‌های برون شهری این استان در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: آمار فوتی‌ها و مجروحان نسبت به سال قبل از آن ۳۱ درصد رشد داشته است که دلیل آن رعایت نکردن قوانین رانندگی بوده است.

سرهنگ "رحیم حاجی ده‌آبادی" روز چهارشنبه به ایرنا گفت: امسال ۱۳۶ میلیون و ۱۳۹ هزارو ۲۹۰ فقره تردد در جاده‌های برون شهری استان ثبت شد که افزایش ۳۰ درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۰ نشان می دهد.

وی ۶۴ درصد فوتی های امسال را افراد غیربومی و بقیه بومی استان یزد اعلام کرد و یادآور شد: آسیب دیدگان تصادفات شامل افرادی است که مجروح، معلول یا قطع نخاع شده‌اند که باعث تاسف است.

وی از اقدامات خوب پایگاههای پلیس راه برای کاهش تلفات رانندگی در جاده‌های استان خبر داد و گفت: پیش بینی ما این بود که تلفات بیشتری بر جا بماند اما اقدامات مناسب پلیس موجب کاهش ۶۵ درصدی تصادفات در این محورها شد.

۱۳۶ میلیون مورد تردد، فوت ۲۲ نفر، جراحت ۲۰۷۵ نفر، شناسایی ۷۰ معتاد و شناسایی ۴۷۰۰ راننده پرخطر در جاده‌های استان یزد

رییس پلیس راه استان یزد از شناسایی ۷۰ راننده معتاد در سالجاری در جاده های برون شهری استان و معرفی آنها به کمپ های ترک اعتیاد هم خبر داد و اظهار داشت: طی همین مدت ۴۷۰۰ راننده پرخطر که با حرکات مخاطره آمیز منجر به وقوع حوادث ناگوار می شدند شناسایی شدند.

به گفته وی این رانندگان پر خطر ضمن اعمال قانون، نمره منفی در گواهینامه آنها درج و خودرو آنها به مدت یک ماه توقیف شد و در همین مدت یک شرکت مسافری نیز بعلت تخلفات، با دستور قضایی پلمب گردید.

سرهنگ حاجی ده آبادی اضافه کرد: استان یزد در ۱۰ سال گذشته ۱۵۹ نقطه حادثه خیز داشته که با اقدامات مناسب به ۱۲ نقطه کاهش یافته است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha