۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۰۱
کد خبرنگار: 1763
کد خبر: 85057952
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اتحادیه عرب قانون جدید اسرائیل درباره شهرک‌ها را محکوم کرد

تهران–ایرنا– اتحادیه عرب تصویب پیش‌نویس قانون احیای شهرک‌های صهیونیست‌نشین در شمال کرانه باختری در دور نخست در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی را که به بازگشت صهیونیست‌ها به این شهرک‌ها منجر می شود، محکوم کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری فلسطین «وفا»، سعید ابوعلی معاون دبیرکل اتحادیه عرب در امور فلسطین و سرزمین های عربی اشغالی گفت که این قانون کنست رژیم اسرائیل در چارچوب سلسله تصمیمات تنش زای این رژیم است.

وی افزود که این قانون به شهرک نشینان صهیونیست اجازه می دهد تا به ۴ شهرک "غانیم"، "کادم"، "هومش" و "سانور" که در اراضی فلسطینی در استان جنین در شمال کرانه باختری واقع شده اند، بازگردند.

ابوعلی تاکید کرد که این اقدام در راستای اقدامات رژیم اسرائیل برای تصرف اراضی بیشتر و مشروعیت بخشی به شهرک‌سازی صهیونیستی همزمان با تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها و آواره‌ کردن آنهاست.

کنست رژیم صهیونیستی در دور نخست پیش‌نویس قانون لغو تخلیه شهرک‌های صهیونیست‌نشین در شمال کرانه باختری را تصویب کرد که به موجب آن، زمینه برای بازگشت صهیونیست‌ها به ۴ شهرک تخلیه شده یاد شده واقع بین نابلس و جنین فراهم خواهد شد. از ۱۲۰ عضو کنست، ۴۰ نفر به آن رای مثبت و ۱۷ نفر نیز رای مخالف دادند.

رژیم اسرائیل در سال ۲۰۰۵ میلادی از این شهرک ها خارج شده بود. این قانون که برای نهایی شدن نیاز به رای گیری در جلسات دوم و سوم نیز دارد، ممنوعیت ورود و اقامت صیهونیست ها در ۴ شهرک یاد شده در شمال کرانه باختری اشغالی را لغو می کند.

ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و رئیس حزب افراطی و تندروی "قدرت یهود"، پیوستن خود به کابینه نتانیاهو را مشروط به لغو قانون یاد شده موسوم به «قطع ارتباط» کرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha