۲۶ فروردین ۱۴۰۲، ۲۰:۳۰
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85083921
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دور تازه تنش‌آفرینی صهیونیست‌ها با ۱۰ طرح جدید ساخت‌وساز

تهران– ایرنا – رژیم صهیونیستی قصد دارد در مناطق اشغالی و همچنین شهر قدس، ۱۰ طرح ساخت‌وساز جدید اجرا کند که علاوه بر تجاوز به زمین فلسطینیان،‌ دسترسی‌های آنان به مکان‌های کلیدی مانند مسجدالاقصی از بین می‌رود.

به گزارش روز شنبه مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ساخت جاده ها و خیابان های جدید میان زمین های فلسطینیان به بهانه اتصال شهرک های صهیونیست‌نشین، احداث پل، تونل، جاده های کمربندی و پل هوایی و توسعه شهرک ها در قدس و کرانه باختری از طرح های مورد نظر اشغالگران است.

به بهانه اجرای این طرح ها، هزاران جریب از زمین های فلسطینیان در شهر قدس و کرانه باختری اشغال خواهد شد.

برخی از این طرح ها به منظور کاستن از میزان رفت و آمد شهرک نشین ها از مناطق فلسطینی‌نشین و جدا کردن مسیرهای دسترسی سواره و پیاده آنها اجرا می شود.

در همین راستا، کمیته برنامه ریزی و ساخت‌وساز وابسته به اشغالگران در شهر قدس اعلام کرد که طرح هایی برای ایجاد یک پایگاه نظامی در زمین های «جبل المکبر» در جنوب شهر و ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی جدید برای توسعه شهرک صهیونیستی «نوف تسیون» در دست دارد.

تکمیل طرح ساخت پل معلق به طول ۲۰۰ و ارتفاع ۳۵ و عرض چهار و نیم متر در محله وادی الربابه در جنوب مسجدالاقصی برای تسهیل رفت و آمد صهیونیست ها و تغییر هویت اسلامی شهر قدس از دیگر اقدامات اشغالگران در این زمینه است.

توسعه شهرک «رحالیم» با احداث ۲۱۲ واحد مسکونی، توسعه شهرک «مفو یریحو» در اریحا با ساخت ۱۸۰ واحد مسکونی و شهرک «طنا عمریم» در الخلیل با ۶۸ واحد مسکونی از دیگر طرح های اشغالگرانه جدید رژیم صهیونیستی در زمین های فلسطینیان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha