۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۸:۰۰
کد خبر: 85058584
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۵۹ میلیارد ریال طرح اشتغالزا در کنگاور به تصویب رسید

کرمانشاه - ایرنا - فرماندار کنگاور گفت: پنج طرح اشتغالزا در شورای اشتغال و سرمایه‌گذای شهرستان کنگاور به ارزش ۵۹ میلیارد ریال به تصویب رسید.

به گزارش ایرنا، «فرزاد الماسی» عصر چهارشنبه در جلسه شورای اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان کنگاور، اظهار داشت: براساس آمار موجود سامانه رصد تعهد اشتغال کنگاور در سال جاری به میزان ۱۲۴درصد محقق شده و در رتبه نخست استان قرار دارد.

وی ادامه داد: میزان تعهد اشتغال در سال ۱۴۰۱ در سامانه ملی رصد اشتغال کشور برای شهرستان کنگاور یک هزار و ۹۰۶ نفر ثبت اشتغال شده که تاکنون ۲ هزار و ۳۶۶ فرصت شغلی ایجاد شده توسط دستگاه‌های اجرایی شهرستان در سامانه رصد ثبت شده است.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات ویژه اشتغال‌زایی از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ در روستاها نیز مورد تاکید است، بیان کرد: بنیاد برکت نسبت به دیگر شهرستان‌ها، سهمیه کمی به کنگاور اختصاص داده که باید بحث اشتغال در روستاها برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان و تولید ثروت و پول مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

فرماندار کنگاور با بیان اینکه در شرایطی کار می‌کنیم که سخت ترین تحریم ها علیه کشور اعمال شده و با کمترین منابع ارزی مواجه شده ایم، اظهار داشت: پیگیری امور جوانان و مشکلات اشتغال آنها، مهمترین وظیفه حال حاضر مدیران است.

الماسی همچنین خاطرنشان کرد: برخی دستگاه‌های شهرستان فراتر از وظایف خود کار کرده اند، امور آب ۳۸۰ درصد ثبت اشتغال داشته، صنعت و معدن ۴۹۴ شغل ایجادی، جهاد کشاورزی ۴۰۷ شغل ایجادی و کمیته امداد ۴۰۲ نفر اشتغال در سامانه رصد ثبت کرده اند.

وی تاکید کرد: با توجه به پتانسیل خوب دامپروری و کشاورزی منطقه، باوجود عملکرد خوب جهاد کشاورزی نیاز است که تسهیلات بیشتری به متقاضیان پرداخت شود.

در ادامه پنج طرح اقتصادی در حوزه دامپروری و صنعت به تصویب رسید.

شهرستان کنگاور با جمعیتی بالغ بر ۸۵ هزار نفر در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha