سواحل هرمزگان در خلیج فارس تا اوایل هفته آتی مواج است

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با اعلام صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی دریایی در استان گفت: دریا در محدوده خلیج‌فارس از فردا پنجشنبه تا شنبه آتی مواج است.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی استانداری هرمزگان به نقل از مهرداد حسن‌زاده، با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی از روز پنجشنبه ۲۵ اسفندماه تا شنبه شاهد وزش باد شدید و مواج شدن دریا خواهیم بودیم.

وی بیان کرد: بعد از ظهر روز پنجشنبه این باد نسبتا شدید جنوب غربی - شمال غربی با سرعت حدود ۵۰ کیلومتر در ساعت موجب می شود ارتفاع موج تا ۲۰۰ سانتی‌متر به ویژه در جزایر خلیج فارس و تنگه هرمز افزایش یابد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با تاکید بر ضرورت احتیاط و مراقبت صیادان، پرورش دهندگان آبزی و ملوانان شناورهای صیادی و مسافری افزود: وزش باد سبب اختلال در ترددهای دریایی، آسیب به شناورهای سبک، آسیب به تورهای صیادی و قفس های پرورش ماهی و احتمال گرد و غبار و کاهش دید به خصوص در جزایر خلیج فارس خواهد شد.
وی در پایان با تاکید بر آمادگی دستگاه‌های امداد رسان توصیه کرد: تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به تاسیسات دریایی تدبیر شده و از ترددهای دریایی با شناورهای سبک و فعالیت‌های گردشگری دریایی به ویژه در قشم، هرمز، لارک، کیش و هنگام پرهیز شود.

وی تصریح کرد: ممنوعیت عملیات غواصی و شنا و جمع آوری تورهای صیادی هم مد نظر فعالان دریایی باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha