۲۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۱۴
کد خبرنگار: 851
کد خبر: 85060805
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۴۰۲ سفره هفت سین در گیلان گسترده می شود

۲۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۱۴
کد خبر: 85060805
۱۴۰۲ سفره هفت سین در گیلان گسترده می شود

رشت – ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان بیان کرد :چیدمان ۱۴۰۲ سفره هفت سین در استان برنامه ریزی شده است که نشاط اجتماعی و اجرای آئین بن مایه این اقدام است.

ولی جهانی روز شنبه در حاشیه برگزاری مانور خودرویی آغاز ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز ۱۴۰۲ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گیلان با دارابودن جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، فرهنگی و مذهبی از قطب‌های اصلی گردشگری سفر در ایران است و در این راستا این اداره کل به منظور رفاه حال مسافران، گردشگران و ارائه خدمات شایسته و مطلوب‌تر در ایام نوروز ۱۴۰۲ نسبت به اجری برنامه‌های متنوع اقدام نموده‌است.
وی اظهار داشت:برپایی بیش از ۱۴۰۲ سفره هفت سین در سطح استان، برپایی بیش از ۹۰ ایستگاه و فروشگاه صنایع‌دستی با ایجاد ۱۲۰۰ غرفه صنایع‌دستی در سطح استان، برپایی بیش از ۳۰۰ جشنواره، مراسم و همایش با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی ضمن رعایت حرمت ماه مبارک رمضان، اجرای ۹۰ برنامه فرهنگی و اجتماعی در داخل اماکن تاریخی استان گیلان از جمله این برنامه‌ها است.
جهانی همچنین تصریح کرد: بعلاوه آماده‌سازی سه هزار و ۱۲۲ واحد از تاسیسات گردشگری با ظرفیت ۵۰ هزار تخت برای ارائه خدمات رفاهی به مسافران، برپایی۷۰ مرکز اطلاع‌رسانی در سطح استان به منظور پاسخگویی و اطلاع‌رسانی، راه‌اندازی اپلیکیشن‌های پیشرفته گردشگری مناسب با نیاز مسافران و گردشگران، و نیز چاپ ۲۰۰ هزار بروشور در خصوص معرفی اماکن تاریخی و طبیعی گیلان از دیگر فعالیت‌های اداره‌کل استان برای خدمات‌دهی و رفاه هرچه بیشتر مسافران است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان همچنین اعلام کرد: از ۱۶ اسفندماه تا پایان روز ۲۶ این ماه نزدیک به سه میلیون مسافر از طریق زمینی و هوایی وارد استان شده اند که ۱۹۴ هزار و ۵۹۷ نفر شب اقامت در مراکز اقامتی و ثابت استان سکنی گزیده اند.
جهانی گفت: همچنین طی مدت یاد شده اقامت ۴۴ گردشگر خارجی از کشورهای آذربایجان، روسیه پرتغال، ترکیه و ازبکستان در استان به ثبت رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha