۲۹ اسفند ۱۴۰۱، ۸:۲۹
کد خبر: 85062067
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۲۷ تن فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در استان مرکزی ضبط شد

اراک - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۲۷ تن فرآورده خام دامی غیر بهداشتی از ابتدای طرح تشدید کنترل و نظارت های بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان تاکنون در این استان کشف شد.

دکتر «محمد فتاحی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این فرآورده ها در جریان سه هزار و ۴۲۲ مورد بازدید از مراکز تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی ضبط موقت شده و برای انجام نمونه برداری به آزمایشگاه ارسال شده‌ است.

وی ادامه داد: سه هزار و ۱۷۳ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در این مدت از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده خام دامی این استان کشف و از چرخه مصرف انسانی خارج شده‌ است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۲۱۵ مورد غیر بهداشتی در جریان بازرسی از واحدهای تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی در این مدت شناسایی، ۱۹ مورد نمونه برداری و ۱۵ مورد نیز به مراجع قضایی معرفی شده‌ است.

فتاحی گفت : ۱۲ هزار و ۴۲۹ راس دام سبک از ابتدای اجرای این طرح(۲۷ اسفندماه سال جاری) در کشتارگاه‌های استان مرکزی کشتار و بیش از ۲۲۹ تن گوشت از کشتار این دام‌ها استحصال شده‌ است.

وی افزود: یک‌هزار و ۵۰۹ راس دام سنگین نیز در این مدت در کشتارگاه‌های دام استان مرکزی کشتار و ۳۷۰ تن گوشت از کشتار این دام‌ها استحصال شده‌ است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با اشاره به ضبط تعداد ۲۸۵ راس لاشه دام سبک و سنگین اظهار کرد: پنج هزار و ۳۴۰ کیلوگرم لاسه دام سبک و سنگین به دلیل وجود ضایعات مرضی و بیماری در این طرح در کشتارگاه‌های این استان ضبط شده‌ است.

فتاحی گفت: یک میلیون و ۲۲۷ هزار و ۳۷۳ قطعه طیور از ابتدای اجرای این طرح تا کنون در کشتارگاه های طیور استان مرکزی کشتار و ۲ هزار و ۵۸۵ تن گوشت مرغ در این کشتارگاه‌ها استحصال شده‌ است.

وی ادامه داد: ۱۲ هزار و ۳۸۹ قطعه طیور به وزن ۱۹ هزار و ۱۱ کیلوگرم در این مدت به دلیل ضایعات مرضی و یا لاغری در کشتارگاه‌های طیور استان مرکزی ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شده‌ است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی اظهار کرد: طرح ویژه نوروزی و ماه مبارک رمضان نظارت بر مواد غذایی (فرآورده های خام دامی) از روز شنبه ۱۳ اسفند ماه در این استان آغاز شده و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

فتاحی افزود: ۵۶ گروه متشکل از ۸۴ نفر از کارشناسان و بازرسان بهداشتی دامپزشکی استان مرکزی اجرای این طرح را بر عهده دارند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha