۲ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۱۴
کد خبر: 85063315
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

معاون استاندار: ظرفیت‌های استان یزد به گردشگران معرفی شود

یزد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: در تمامی مناطق استان ظرفیت‌های مختلف فرهنگی و تاریخی فراوانی وجود دارد که باید شایسته به مسافران و گردشگران معرفی شود.

به گزارش ایرنا، "علی‌ اکبر عزیزی" روز چهارشنبه در سفر به شهرستان خاتم و در بازدید از ایستگاه‌های نوروزی آن افزود: ایام نوروز و تعطیلات فرصتی مناسب است تا جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی هر منطقه به میهمانان معرفی شود.

وی ضمن حضور در چند محل و همچنین بازدید از ایستگاه نوروزی شهرستان از تمامی تلاش‌هایی که تاکنون برای داشتن بهاری مناسب برای میهمانان و مسافران اقدام شده قدردانی کرد و ادامه داد: پیوست فرهنگی در کنار امور مختلف موضوعی مهم است که باید پیگیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد بیان کرد: سال جدید یک فرصت است که بیش از گذشته با همراهی مردم و تلاش جدی مسئولان شاهد تلاش برای پذیرایی مناسب از میهمانان باشیم که همواره یزدی‌ها در این خصوص پیشگام بودند.

همچنین در این سفر و بازدیدها تعدادی از مسئولان شهرستان خاتم به ارائه گزارش در خصوص برنامه‌های نوروزی این شهرستان و آمادگی برای پذیرایی و خدمت به مسافران ارائه و از همراهی مسئولان استان در بخش‌های مختلف فرهنگی و اداری قدردانی کرد.

معاون استاندار: ظرفیت‌های استان یزد به گردشگران معرفی شود

یزد در کنار استان‌های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی بوده به گونه‌ای که استقبال گردشگران خارجی از این شهر تا پنج برابر افزایش داشته و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است.

این استان ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی ارزشمندی است.

یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه‌ها، شیرینی، شهر قنات، قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می‌شود.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می‌کنند و شهر هرات مرکز شهرستان خاتم در فاصله حدود ۲۴۰ کیلومتری مرکز استان یزد و در مرز استانهای فارس و کرمان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha