مردم منطقه دودانگه ساری از استاندار مازندران چه درخواستی داشتند؟

ساری- ایرنا- سفر شهرستانی استاندار مازندران به منطقه دو دانگه ساری امروز در نخستین روز فروردین امسال انجام شد و مردم بی واسطه با مدیران ارشد مطالبات خود را مطرح کردند و صحنه ای دیگر از تلاش جهادی مسوولان جلوی دیدگان همه قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمود حسینی پور امروز سه‌شنبه به همراه مدیران کل دستگاه‌های اجرایی به بخش دودانگه ساری سفر کرد تا برای گره‌گشایی از مشکلاتشان و دیدار چهره به چهره اقدامات لازم انجام شود.

حسینی پور را در این سفر بیش از ۴۰ مدیرکل دستگاه های اجرایی و ستادی مازندران همراهی کردند و طبق برنامه ریزی هر یک از مدیران هم موظف به سرکشی از روستاها شدند تا مشکلات مردم را شناسایی و به نماینده عالی دولت گزارش کنند.

در مجموع نمایندگان استاندار به تمامی ۵۸ روستای دودانگه رفتند از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار گرفتند و نامه های مردمی را هم که خطاب به استاندار نوشته شد، جمع آوری کردند.

بنا به اعلام استانداری مازندران، در این سفر بیش از یک هزار و ۲۰۰ نامه حاوی درخواست و مطالبات مردم بخش دودانگه ساری خطاب به استاندار و مدیران کل دستگاههای اجرایی جمع آوری شد و تمامی نامه های جمع آوری شده حداکثر تا پایان روز چهارم فروردین در سامانه سامد یا همان سامانه ۱۱۱ که معبر ارتباطی مردم با دولت است، ثبت و برای تمامی افرادی که نامه می نویسند، پیامک و کد پیگیری ارسال خواهد شد.

سفرهای از این دست از این حیث دارای اهمیت است که در نوروز سال گذشته هم هم مقام عالی دولت در مازندران سال نو را با حضور در منطقه هزار جریب نکا آغاز کرد و این اقدام مورد تایید و تقدیر رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت.

استاندار مازندران امسال همچون سال گذشته روند پیگیری امور مردم آنهم به صورت حضور میدانی در مناطق را با انجام‌سفرهای شهرستانی کلید زد و در روز نخست سال این کار را انجام داد.

بخش دودانگه از شمال با بخش کلیجان رستاق ساری، از سمت راست با بخش چهاردانگه، از سمت چپ با سوادکوه و در جنوب با رشته کوه‌های البرز و استان سمنان هم‌جوار است.

این بخش حدود ۵۷۰ کیلومتر مربع وسعت دارد.

بنابر سرشماری مرکز آمار ایران، جمعیت بخش دو دانگه شهرستان ساری در سال ۱۳۹۵ برابر با هفت هزار و ۶۵۳ نفر بوده ‌است.

مردم منطقه دودانگه ساری از استاندار مازندران چه درخواستی داشتند؟

رفع مشکلات درمانگاه محمدآبادبا دستور استاندار

حسینی پور امروز در مرحله نخست روند پیگیری مسائل بخش دو دانگه از درمانگاه محمدآباد بازدید و دستورات لازم برای رفع مشکلات آن در مدت زمان تعیین شده صادر کرد.

استاندار مازندران در بازدید از درمانگاه محمدآباد این بخش اظهارداشت : نبود آمبولانس از جمله مشکلات این مجموعه درمانی است که طبق هماهنگی انجام شده دانشگاه علوم پزشکی مازندران موظف به فعال کردن اورژانس در آن‌شده است.
وی تامین برق اضطراری مورد نیاز درمانگاه را به عنوان اقدام بعدی برای رفع مشکلات پیش رو برای خدماتدهی مطلوب به مردم منطقه اعلام کرد.

حسینی پور افزود : محوطه سازی درمانگاه نیز با انجام اقدامات زیرساختی توسط شهرداری دودانگه انجام می شود و ظرف یک ماه آینده این کار اتمام می یابد.
وی ادامه داد : نیازمندی های داخلی این درمانگاه توسط دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حال بررسی است تا پس از آن اقدامات لازم برای رفع آنها انجام شود.
استاندار مازندران گفت : استقرار جایگاه فرود بالگرد اورژانس نیز از جمله اقداماتی است که در این درمانگاه پیگیری می شود تا در صورت نیاز بیماران را به مناطق شهری انتقال دهند.
وی تصریح کرد: تجهیز و توسعه داروخانه این درمانگاه نیز ازدیگر برنامه ها برای رفع مشکلات می باشد و تمامی این دستورات و اقدامات در مدت زمان تعیین شده اجرا خواهدشد.

روستاها به عنوان اصلی ترین کانون توسعه و اقتصاد در مازندران به شمار می رود و استاندار مازندران با درک درست از این موضوع در جمع اهالی روستای «رسکت علیا» به این مساله اشاره و بر آن تاکید کرد.

مردم منطقه دودانگه ساری از استاندار مازندران چه درخواستی داشتند؟

شکوفایی روستاها با احیای اقتصاد و ماندگاری نیروهای فعال

استاندار مازندران روستاهای استان را برخوردار از ویژگی های منحصر به فرد دانست و گفت : که با توانمندسازی این بخش ها می توان اقتصاد روستاییان را احیاء کرد.

وی افزود :در حوزه اقتصاد روستا با انجام یکسری اقدامات و کارها می توان زمینه ماندگاری جوانان را در این مناطق فراهم کرد.

وی ادامه داد : اقتصاد روستاها باید احیا شود و برای این منظور امسال توانمندسازی اقتصاد ۵۰۰ روستا را برنامه ریزی کردیم.

حسینی پور گفت : با اجرای طرح های زیرساختی، رفاهی و خدماتی امکان ماندگاری جوانان در روستاها را رقم خواهیم زد.

وی حرکت جزیره ای کشاورزان در تولید محصولات را بی فایده دانست و گفت: کشاورزان می بایست براساس ارزیابی کارشناسان کشاورزی تولیدات متناسب باظرفیت وپتانسیل هر منطقه انجام شود.

استاندار مازندران ادامه داد : به برکت انقلاب اسلامی، شهدا و بنیانگذار انقلاب خدمات زیادی در سال های گذشته به روستاها ارائه شده است.

وی گفت : البته کمبودهایی وجود دارد و تلاش ها بر این محور قرار دار تا این کمبودها را رفع کنند.

حسینی پور اضافه کرد : دل نگرانی مردم به برخی کمبودها معنایش آن است که مسولان باید برای رفع آن تلاش بهتر و مضاعف تری داشته باشند.

وی فلسفه حضور میدانی مسوولان در روستاها و بخش های مختلف در این استان را بررسی مسایل و مشکلات هر منطقه اعلام کرد.

مازندران بیش از سه هزار روستا دارد و نیمی از جمعیت حدود سه میلیون و ۳۰۰هزار نفری درروستاها ساکن هستند.

۲۶ مصوبه برای رهاورد سفر استاندار برای بخش دو دانگه

استاندار مازندران درپایان‌سفر یک روزه به بخش دودانگه جمع بندی بررسی و کارشناسی های مدیرانش را در جلسه شورای اداری اعلام کرد.

وی با اشاره به سفر امروز خود و مدیران کل دستگاه های اجرایی به بخش دودانگه ساری گفت:‌اجرا و تکمیل طرح های هادی مهم‌ترین و فراوانی غالب مطالبات مردم این بخش بوده است.

وی افزود: بسیاری از این مطالبات در زمینه اجرای طرح های هادی در روستاهای بخش است و همچنین پس از آن تقاضا برای اجرای فازهای دوم و سوم طرح هادی در روستاهایی است که فاز اول این طرح را اجرا کردند.

وی ادامه‌ داد : در سفر امروز بیشترین فراوانی درخواست های مردمی بخش دو دانگه طرح هادی بود که از مسوولان تقاضا داشتند.

استاندار مازندران گفت : تاکنون ۲۶ مصوبه سفر برای این بخش در نظر گرفته شده است که پس از بررسی بیشتر این تعداد تا حدودی افزایش خواهد یافت که امیدواریم نتایج این مصوبات بارقه های امیدی برای مردم باشد.

حسینی پور با اشاره به شعار سال رهبری مبنی بر مهار تورم گفت:‌ با استفاده از ظرفیت های موجود در هر منطقه می توان این شعار را عملیاتی کرد که به طور مثال در بخش دو دانگه از ظرفیت های کشاورزی که دارد می توان بهره برداری لازم را ببرد.

استاندار مازندران گفت:‌ همچنین تثبیت مناطق رانشی و رفع مشکل تامین آب شرب روستاییان دیگر خواسته و مطالبه مردم بخش دو دانگه ساری از مسوولان است.

وی با اشاره به اقتدار مقام معظم رهبری در راهبری نظام جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف اعلام کرد: اقتدار ایشان تا بدان حد است که دشمنان اعلام می کنند که مقام معظم رهبری رهبری بی نظیر است و در جولان دشمنی ها با تمام درایت کشتی انقلاب را عبور دادند و اکنون کشورمان جز پنج قدرت برتر دنیا است و البته مسیر ادامه دارد و بنا داریم جز قدرت اول جهان شویم.

حسینی پور اظهار داشت :‌ اکنون نظام جمهوری اسلامی در مسیری قرار دارد که مسیر ظهور و انتظار امام زمان (عج) ‌ است و انتظار یعنی تلاش کردن و مدیران پرتلاش در حال فعالیت هستند.

وی تاکید کرد :‌در دولت سیزدهم اقدامات و کارها برنامه دستورالعملی نیست بلکه رییس جمهور خود در مناطق و استان ها حضور دارند تا به صورت مستقیم با مشکلات مناطق آشنا شوند و بررسی کنند.

استاندار مازندران گفت :‌افتخار ما ایرانیان شهدایی و فرزندان شهدا داریم که اکنون در کسوت مسوول خدمت گزاری بی منت را انجام می دهند و همانطور که شهدا در وصیت نامه های خود آورده بودند که مبادا از مردم فاصله بگیرید و به مردم خدمت کنید اکنون این بستر خدمت آماده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha