۲ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۲۶
کد خبر: 85063238
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۴ روستای پاوه آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی است

کرمانشاه- ایرنا- رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی پاوه گفت: «هجیج، نجار، ساتیاری، تین، زردویی، دودان، میوان، شمشیر، گلال، خانقاه، داریان، دشه، شرکان و بانه‌وره» ۱۴ روستای زیبای این شهرستان هستند که هرساله گردشگران بی‌شماری را به سمت خود جذب می‌کنند.

«هادی شریفی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به تعدد روستاهای گردشگری در این شهرستان افزود: منطقه اورامانات پاوه دارای روستاهایی با معماری اصیل و بافت پلکانی است.

وی اظهار داشت: در روستاهای این شهرستان مردم با فرهنگ اصیل و غنی خود در کنار طبیعت بکر و دست نخورده زندگی می‌کنند که می‌تواند برای هر گردشگری جذاب باشد.

شریفی خاطرنشان کرد: هرساله در ایام نوروز به دلیل استقبال بی‌نظیر گردشگران از روستاهای این منطقه و بویژه روستای زیبای هجیج شاهد تردد بالای خودروها در جاده‌های پاوه هستیم.

وی با بیان اینکه مردم پاوه آماده استقبال از گردشگران نوروزی هستند، افزود: مردم این شهرستان سالهاست که میزبانان خوب و خونگرمی برای میهمانان نوروزی و گردشگران هستند.

رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی پاوه اضافه کرد: در ایام نوروز ۲ هتل، ۲ میهمانپذیر، ۱۸ اقامتگاه بوم گردی، ۸۰ خانه مسافر و چهار مجتمع گردشگری اسکان گردشگران نوروزی را بر عهده دارند.

۱۴ روستای پاوه آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی است

او به تقارن ایام نوروز امسال و ماه مبارک رمضان هم اشاره‌ای کرد و گفت: رویکرد ما در این ایام میزبانی شایسته از گردشگران نوروزی با حفظ حرمت ماه مبارک رمضان است.

به گزارش ایرنا، شهر پاوه مرکز شهرستان در ۱۱۲ کیلومتری شمال غربی شهر کرمانشاه قرار دارد و به دلیل ساختار پلکانی به هزار ماسوله غرب کشور معروف است. این شهرستان دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است.

این شهرستان از شمال و شمال شرقی به شهرستان مریوان در استان کردستان، از شرق و جنوب به شهرستان جوانرود و از غرب به کشور عراق محدود شده است و دارای سه بخش مرکزی، باینگان و نوسود و هفت دهستان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha