فعالیت ویژه پنج پایگاه مراقبت مرزی خراسان رضوی در ایام نوروز

مشهد- ایرنا- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پنج پایگاه مراقبت مرزی در مبادی ورودی به استان خراسان رضوی همگام با تعطیلات نوروزی به صورت ویژه و با هدف پیشگیری از انتقال بیماریها فعالیت دارند.

دکتر سید جواد حسینی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این پایگاههای مرزی در مبادی ورود به استان خراسان رضوی شامل دوغارون، سرخس، باجگیران، لطف آباد و فرودگاه مشهد استقرار دارند که در این مراکز علاوه بر واکسیناسیون کرونا، سرخک و فلج اطفال، غربالگری مسافران ورودی به لحاظ ابتلا به بیماریهای مختلف انجام می شود.

وی بیان کرد: در پایگاههای مرزی مسافران ورودی به لحاظ داشتن برخی از علائم سندرمیک و بیماریهای مالاریا، التور، کرونا، آنفلوانزا و سل بررسی شده و همچنین آموزشهای لازم در زمینه بهداشت فردی و اجتماعی به آنان ارائه می شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون نیز از تعداد ۵۴۷ نمونه سرخک در خراسان رضوی، پنج نمونه مثبت اعلام شده است که چهار مورد آنها اتباع و یک مورد جمعیت ایرانی بوده است.

وی بیان کرد: با توجه به ورود جمعیت مهاجران و اتباع، دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ۲ نوبت پوشش واکسیناسیون سرخک را در گروههای سنی مختلف برای اتباع خارجی و ایرانی در تماس نزدیک، انجام داده است .

به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha