۳ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۵۸
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85064093
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هفت روستای گردشگری طبس میزبان مسافران نوروزی است

۳ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۵۸
کد خبر: 85064093
هفت روستای گردشگری طبس میزبان مسافران نوروزی است

بیرجند - ایرنا - رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان طبس گفت: ۱۳ روستای هدف گردشگری در استان خراسان جنوبی وجود دارد که از این تعداد هفت روستا در شهرستان طبس میزبان مسافران نوروزی است.

محمد عرب روز پنجشنبه به رسانه‌ها اظهار داشت: نیمی از روستاهای هدف گردشگری استان در طبس واقع شده و روستای اصفهک، روستای کریت، روستای خرو و منطقه کال جنی از جمله این روستاهاست.

وی با بیان اینکه ۲ منطقه نمونه گردشگری چشمه آب گرم مرتضی علی و روستای ازمیغان نیز در شهرستان طبس واقع شده است افزود: در بیشتر این روستاهای هدف گردشگری طی نوروز نمایشگاه یا فروشگاه صنایع‌ دستی و سوغات برپاست و این مناطق آماده پذیرش مهمانان و گردشگران نوروزی هستند.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان طبس گفت: رشته‌های صنایع‌دستی چون قلم‌زنی، گیوه‌بافی، پخل بافی، مسگری، سبدبافی و صنایع چرم در این منطقه فعال است و بسیاری از هنرمندان شهرستان در این رشته‌ها هنرنمایی و اقدام به خلق آثار باشکوه می‌کنند.

وی بیان کرد: ۳۶ اقامتگاه بوم‌گردی طبس آماده میزبانی از مهمانان و مسافران نوروزی هستند، ۲ هتل و سه مجتمع گردشگری نیز در این شهرستان وجود دارد.

عرب ظرفیت اقامت در تاسیسات گردشگری شهرستان طبس در بخش‌های مختلف را حدود هزار و ۸۵۰ نفر ذکر کرد و گفت: یک پایگاه امدادی هلال‌ احمر نیز در مسیر تهران - یزد به طبس مستقر شده است.

وی ادامه داد: ۱۷ نقطه حادثه‌خیز در خراسان جنوبی شناسایی شده که ۹ مورد آن در شهرستان طبس است و بیشتر این نقاط ساماندهی شده‌اند.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان طبس گفت: با همکاری بخش خصوصی ۱۶ راهنمای گردشگری در اماکن تاریخی و گردشگری طبس مستقر هستند و در محل امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) نیز یک نمایشگاه صنایع‌ دستی و سوغات برپا می‌شود.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است.

این شهرستان چند استان کشور را به هم مرتبط کرده و مسیر عبور زائران حرم امام رضا (ع) به سمت مشهد مقدس است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha