جان باختن ۱۷ نفر بر اثر تصادفات نوروزی در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: از آغاز اجرای طرح نوروزی (۲۴ اسفند سال گذشته) تاکنون ۱۷ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در این استان جان خود را از دست داده‌اند که نسبت به پارسال افزایش دارد.

سرهنگ علیرضا رضایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متوفیان تصادفات نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل که تعداد فوتی‌ها ۲ نفر بود، افزایش چشمگیری داشته است و از مجموع ۱۷ نفر فوتی تصادفات جاده‌ای در این مدت ۱۶ نفر سرنشین وسایل نقلیه بوده‌اند که به معنای اهمیت فراوان بستن کمربند ایمنی توسط سرنشینان جلو و عقب است.

وی مهمترین دلیل فوتی‌های تصادفات در جاده‌های استان را نبستن کمربند ایمنی توسط سرنشینان عنوان کرد و گفت: به دلیل اینکه رانندگان نسبت به بستن کمربند ایمنی اقدام می‌کنند تصادفات منجر به فوت راننده نمی‌شود لذا تاکید داریم تمامی سرنشینان از کمربند ایمنی استفاده کنند.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی تصریح کرد: در مجموع طی ۹ روز گذشته ۱۶۳ مورد تصادف در جاده‌های استان روی داد و ۱۶۰ مصدوم در پی داشت.

وی با بیان اینکه ۵۷ درصد تصادفات مربوط به واژگونی خودرو و خروج از جاده بوده است گفت: همچنین بیش از ۹۲ درصد علت تصادفات به ترتیب توجه نکردن به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه، تجاوز به چپ و رعایت نکردن حق تقدم است.

سرهنگ رضایی افزود: بیشترین تصادفات منجر به فوت در بازه زمانی ۹ روز گذشته با حدود ۸۰ درصد در محورهای شهرستان طبس، بیرجند و فردوس اتفاق افتاده و بیشترین تصادفات منجر به فوت از ساعت ۱۴ تا ۱۶ و از ساعت یک تا چهار بامداد روی داده است.

وی از افزایش ۹ درصدی تردد خودرو در جاده‌های استان خبر داد و گفت: از امروز صبح ترددها نسبت به روزهای قبل کاهش نسبی داشته است اما پیش‌بینی می‌کنیم نزدیک افطار، بعد از افطار و بعد از نماز صبح ترددهای استانی افزایش یابد.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی توصیه کرد: رانندگان وسایل نقلیه سرعت خود را حداقل ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر نسبت به شرایط عادی کاهش دهند و توجه کافی به جلو داشته باشند همچنین فاصله طولی با خودرو جلو حفظ و از عجله و شتاب در رانندگی پرهیز شود.

خراسان جنوبی با بیش از ۱۷ هزار کیلومتر راه در مسیر ۲ کریدور اصلی کشور قرار دارد و راه‌های این استان که برخی از آنها دوطرفه بوده، در نوروز هر سال پرتردد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha