نیروهای راهداری برای عملیات لق‌گیری و پیشگیری از ریزش کوه به محور کندوان اعزام شدند

نوشهر - ایرنا - رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان چالوس از اعزام دست کم ۲۰ نفر برای انجام عملیات لق‌گیری به منظور پیشگیری از ریزش سنگ در نقاطی از محور کندوان خبرداد.

مهدی صفایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این نیروها قرار است فردا با دراختیار گرفتن امکانات و تجهیزات عملیات لق گیری را انجام دهند چرا که به علت بارندگی های پیوسته، لغزش زمین، ناپایداری خاک و همچنین تردد بی شمار خودروها سنگ های بالادست در حاشیه این محور به حرکت در آمده اند و احتمال آنکه دوباره ریزش کوه و سنگ از بالا به پایین و کف جاده رخ دهد و حواث فاجعه بار مرگ و میر عابران سواره رو در پی داشته باشد چنین اتفاقی دور از انتظار نیست.

وی بیان داشت : هرچند حجم عملیات خیلی زیاد است و با توجه به ایام نوروز و رغبت مسافران برای سفر به خطه شمال از این محور تمامی تلاش ها این است که روز جمعه هفته جاری بخش عمده ای از عملیات لق گیری در نقاطی از مسیر به ویژه محدوده ولی آباد انجام شود.

طبق آمار؛ حدود ۱۸ کیلومتر از طول محور ۸۰ کیلومتری محدوده کندوان استان مازندران شهرستان چالوس، صخره ای است و ابتدای آغاز تعطیلات نوروزی در هفته جاری حدود ۱۰ مورد ریزش کوه و سقوط سنگ در این مسیر ارتباطی پرتردد گزارش شده که بیشترین آن در منطقه ولی آباد رخ داده است.

براثر وقوع این حوادث افزون بر ایجاد گره های ترافیکی، سرگردانی مسافران و گردشگران همچنین سبب بروز تلفاتی جانی و مالی مسافران در حال گذر در این مسیر ارتباطی شد و طبق گزارش سخنگوی مرکز فوریت های پزشکی و اورژانس مازندران در نوروز امسال براثر وقوع این حوادث طبیعی در این محور دست کم پنج مصدوم و ۲ کشته برجای گذاشت.

سه شنبه شب حوالی ساعت ۲۲ براثر ریزش سنگ در محدوده ولی آباد به روی یک خودروی پژو پارس متاسفانه در این حادثه یک پسر سه ساله و دیگری دختری ۱۸ ساله در دم جان باختند و سه نفر دیگر هم مصدوم شدند و امروز هم بنا به گزارش سخنگوی مرکز فوریت های پزشکی و اورژانس مازندران براثر ریزش سنگ در همان نقطه به روی خودروی سواری پژو ۲ نفر؛ یک زن و دیگر مرد مصدوم شدند که برای مداوا به بیمارستان آیت الله طالقانی انتقال داده شدند.

اسفند ماه سال گذشته هم براثر سقوط تخته های سنگ بزرگ در منطقه سیاه بیشه به روی خودروی پژو ۴۰۵ خانواده اهوازی که در حال گذر از این محور به زادگاهشان بودند پدر و پسر در دم جان باختند و سه تن دیگر از اعضای خانواده برای مداوا با همکاری مرکز فوریت های پزشکی به بیمارستان آیت الله طالقانی منتقل شدند.

برابر آمار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از زمان آغاز فعالیت ستاد تسهیلات خدمات سفر ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تاکنون بیش از هشت میلیون مسافر از طریق راه های کندوان، هراز و سوادکوه وارد مازندران شده اند.

جاده چالوس - کرج حدود ۱۶۰ کیومتر طول دارد که نیمی از این طول این محور مربوط به حوزه جغرافیایی استان مازندران شهرستان چالوس است.

بنا به گفته مسوولان پلیس راه، روزانه در نیمه نخست سال حدود ۴۰ هزار خودرو از طریق محور کندوان وارد خطه شمال کشور غرب مازندران می شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha