حدود ۲ هزار مسافر نوروزی در بقاع متبرکه مازندران اسکان یافتند

ساری - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از اسکان یک‌هزار و ۷۵۰ مسافر نوروزی در زائرسراها و بقاع متبرکه این استان خبرداد.

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در بقاع متبرکه این استان همزمان با آغاز مسافرت های نوروزی، اظهار داشت: با تمهیدات صورت گرفته این طرح امسال نیز در حدود ۳۰۰ بقاع متبرکه و اماکن مذهبی بین راهی در حال اجراست.
وی با بیان اینکه در قالب طرح آرامش بهاری، تمام زائرسراها و سوئیت های امامزادگان مازندران آماده استقبال از مسافران نوروزی هستند، افزود: در همین راستا خیمه های معرفت با هدف سرگرمی مسافران و انجام فعالیت های فرهنگی و بازارچه های شمیم خدمت با هدف فروش محصولات و صنایع دستی بانوان استان در محوطه بقاع متبرکه شاخص مازندران برپا شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران اجرای مراسم تحویل سال نو را یکی از برنامه های شاخص طرح آرامش بهاری در استان برشمرد و گفت: حدود ۲۱ هزار نفر از مسافران و گردشگران نوروزی و همچنین بومیان منطقه در لحظه تحویل سال نو در محل بقاع متبرکه حضور داشتند.
حجت الاسلام حیدری با اشاره به بارش باران و برف در روزهای نخست سال جدید و گرفتار شدن مسافران نوروزی در جاده ها و شهرهای مازندران عنوان کرد: در همین راستا مسافران گرفتار در بارش‌ها در اماکن مذهبی استان اسکان اضطراری یافتند و خدمات مورد نیاز به آنان ارایه شد.

مازندران دارای یکهزار و ۲۲۲ بقاع متبرکه و ۱۴ هزار رقبه موقوفه است که حدود ۷۴ درصد از موقوفات استان مربوط به سید الشهدا (ع) است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha