۴ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۳۷
کد خبرنگار: 1384
کد خبر: 85065019
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه پردیس: رهبر معظم انقلاب با اعلام شعار سال نقشه حرکت یکسال کشور را ترسیم می‌کنند

پردیس – ایرنا – امام جمعه شهرستان پردیس گفت: رهبر معظم انقلاب با اعلام شعار سال نقشه حرکت یک سال حرکت کشور را با مردمش در میان می‌گذارد که یک اقدام بی‌بدیل و الگویی در جهان است که نظیر و مانند ندارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید حسین حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر پردیس ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار داشت: سال ۱۴۰۲ توسط مقام معظم رهبری به نام سال «مهار تورم، رشد تولید با درایت مقام رهبری انتخاب و اعلام شد.

وی با بیان اینکه منویات مقام معظم رهبری در خصوص شعار امسال سه مخاطب دارد، اظهار داشت: مردم، اقشار، اصناف و گروه‌ها مسئولان مختلف نظام به طور خاص و دشمنان و ملت ایران هستند که باز هم باصلابت‌ترین و حکیمانه‌ترین مواضع را از زبان نافذ هوشمندترین رهبر جهان می‌شنوند و صدالبته معلوم است که دندان خشم و استیصال برهم می‌فشارند .
وی با اشاره به ۲ جنبه سلبی و ایجابی شعار امسال افزود: جنبه سلبی شعار امسال یعنی مهار تورم که در حال حاضر مدیریت نقدینگی، کاهش هزینه‌ها و وابستگی بودجه کشور به درآمدهای نفتی، کنترل ترازنامه بانک‌ها و انضباط و شفافیت مالی از مهم‌ترین عوامل پیشگیری از تورم است و جنبه ایجابی شعار امسال، رشد تولید است.

امام جمعه شهرستان پردیس با اشاره به دلایل انتخاب شعار امسال گفت: مردمی شدن اقتصاد با ورود مردم به‌عنوان مصرف‌کننده‌ای فعال و مشارکت دادن آنان به‌عنوان تولیدکننده و توزیع‌گر فعال و دخالت دادن ملت در توسعه کشور و تحقق آن از طریق اصل ۴۴ را می توان برخی از دلایل انتخاب شعال امسال دانست.

حسینی با اشاره مقام رهبری مبنی برتبدیل هرمسجدبه یک پایگاه قرآنی توضیح داد: یکی از کارهای خیلی خوب، رواج تلاوت و استماع قرآن در همه‌ی مساجد است تا هر مسجد به یک پایگاه تبدیل بشود.

امام جمعه پردیس اظهار داشت: انتخاب شعار سال توسط مقام معظم رهبری با توجه به مقتضیات زمانی و مشورت گرفتن از اهل فن صورت می‌گیرد و مهم ترین موتورهای محرکه برای حل معضلات اقتصادی و فرهنگی است و جهاد تبیین برای فهم عمیق شعارهای سال، وظیفه اصلی اهالی تبلیغ و رسانه است.

وی خاطرنشان کرد: رزمایش مرکب کمربند امنیتی ایران، چین و روسیه پاسخ به رزمایش اخیر آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای اروپایی در خلیج فارس محسوب می‌شود و این رزمایش در پیوند با مذاکرات اخیر سیاسی ایران در منطقه نشان‌دهنده تقویت نظم ضدآمریکایی در منطقه است.

حسینی با بیان اینکه رعایت مقررات رانندگی از مهم‌ترین معروف‌های نوروزی است، یادآور شد: مهم‌ترین عامل تأثیرگذار در ایجاد حوادث رانندگی و جاده‌ای که در تحقیقات مختلف به آن پرداخته شده، عامل انسانی است که درصد بالایی از تصادفات به این عامل بازمی‌گردد و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی برای کاهش تصادفات ضروری است.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha